Reparation af glasvæv omkring ny dør

Hej alle,

Ifm. at jeg har fået sat en ny dør i mit annex, var der behov for at bygge lysningen op igen, da døråbningen blev udvidet ift. hvad den var før.

Jeg har en udfordring som jeg er usikker på hvordan jeg løser bedst. Lysningen (og væggen) er en let konstruktion i gips. Hvortil der er kommet nye hjørneskinner og efterfølgende spartlet.

Jeg skal have påsat nyt glasvæv, men er usikker på hvordan jeg gør det smartest på væggen omkring lysningen (markeret med rødt på billedet), uden at skulle sætte nyt på hele væggen.

De to ideer jeg pt. har, er:
  1. Sætte en strimmel på der hvor der er markeret med rødt, og så slibe kanten let med sandpapir, så overgangen til det bagvedliggende væv bliver mindre tydlig
  2. Skære en helt ret linje igennem de gamle væv og forsøge at fjerne det (burde jeg have gjort førend der blev lavet hjørneskinne og sparlet), hvorefter jeg kan støde det nye glasvæv op imod, som hvis det var blevet lavet fra bunden.
Har i andre gode forslag, eller hvilket af de to tror i er bedst?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit billede kan ikke ses. Kan du ikke indsætte det  via knappen her i skrivefeltet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Besynderligt - jeg prøver lige igen her.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
alle reperationer i glasvæv kan tydeligt ses, jeg vil klart anbefale dig at bruge filt istedet det kan lavest uden at man kan se det.

Jeg troede det var den anden vej rundt.
Dvs. at alt kan ses ved glastfilt, da det er helt glat og at glasvæv er mere tilgiveligt pga de synlige vævninger. Da der i forvejen er glasvæv på væggen og i resten af annexet, vil jeg fortsætte med samme materiale.

Jeg tror jeg ville fjerne væv hen til et hjørne hvis muligt. Ellers ville jeg gå med din nr2.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg endte med løsning nr. 2. Det blev  acceptabelt. Man kan ikke se den horisontale samling, og den vertikale samling ligner blot en en alm samling. Jeg havde pga. spartelmassen desværre ikke set at jeg fik skåret lige ved siden af en eksisterende samling. Så nu er der to samlinger meget tæt på hinanden hvilket desværre gør at det syner værre end det egentlig er..

Jeg skruede en hjørneliste fast i gipsen og sikrede den var i vatter. Derefter kunne jeg skære helt lige linjer som var vinkelret med hinanden, og gav skarpe samlinger mod den gamle filt.

Her ses resultatet efter at lysningen og det nye filt er blevet malet. Nu skal jeg bare have malet hele væggen og lagt kablet i en kabelbakke :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også