bruse niche svævende i kælder gang

i og med at jeg har et forholdsvis lille badeværelse nu og en træls form for at indrette oga vinduet , har jeg tænk om det var muligt at lave et nyt dæk i trappegangen til kælderen til bad, saa jeg slipper for at have vindue i bruse nichen

og hvordan vil det være bedste at op bygge ? noget træskelet svalehaleplader og beton? træ og vaadrumsplader (wedi eller lign) og hvordan klarer jeg overgangen fra beton i nuværende til evt pladerne saa det ikke bliver utæt og eller giver sig, er det nok med vaadrumsmemranen ? eller er der nogen helt andre muligheder ? :)

det maa self gerne fylde saa lidt som muligt saa det stadig er muligt at komme under uden at gokke hovedet paa ;D
røde markering er hvor aabning var tiltænkt
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er rigtigt mange københavnerlejligheder der er renoveret ved at inddrage bagtrappe og/eller køkken til bruserniche. Så det kan bestemt lade sig gøre - optimalt med svalehalsplader/beton - hvis du vil have fliser på. Men hvis din plan er at lade vandet løbe i det nuværende afløb kan det godt være du får et problem med overgangen. De løsninger jeg har set, er brusenichen lavet med opkant fra gulv og eget afløb. Det ku være en løsning, hvis du enkelt kan få afløbet koblet på det gamle afløb uden at lave for meget højde på gulvet. Alternativt bør du nok lave en overgang med wediplader. De kommer i brusegulvsudgaver med fald og i længder op til 2 meter. Måske det var en løsning - at bruge en Wediplade med fald væk fra brusenichen mod det gamle afløb henover væghullet. (Med forbehold for om det er en løsning der følger anvisningerne).

Mvh Troels
Tror ikke det bliver nogen problemer med rørføring, da alle eksisterende afløb og vand løber under loftet i kælderen,lige under badeværelset.. ville helst gerne undgå en opkant og nøjes med et enkelt afløb havde tænkt om man når man evt støbte den nye niche, så hakke det gamle slidlag op og støbe nyt og forbinde det hele med armering, og evt noget fiberbeton.. men er det kun mulig med opkant, så er det self ikke udelukket :)

wedi/jackon plader havde jeg tænkt at bruge som vægbeklædning 

Har godt set de gulvplader fra wedi, de er smarte, men PISSE dyre :)
JEg kan ikke svare begavet på, om det kan holde. Det kan det nok, men der er omvendt store kræfter på spil. Hvis du har betondæk og siden du har kælder under, opdager du nok hurtigt om det bliver utæt. I KBH fik min lillebror et tilbud på svalehalsplader i hans bruserniche på 7000 kr. Du kan jo overveje at få det lavet pro med garanti. 

Mvh Troels
Ja det var selfølgelig en mulighed at få en prof til at lave det for en :D er selfølgelig også træls hvis gulvet forsvinder under en når man er i bad 😂
Var det så 7000 incl støbning osv ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis