Afskærmning altan

Jeg har kastet mig ud i at vil gøre min altan mere børnesikker ved at forhøje altankanten, men uden at stjæle udsynet. Til det projekt har jeg købt plexiglas på 1 x 2 m og 3 mm tyk, som jeg ville sætte op, men bliver i tvivl om, hvordan jeg bedst sætter det op?
Tænkte at bore huller og sætte det direkte fast på muren.
Nogen der har en bedre idé?
Er forholdsvis handy og har værktøj. Men er jo ikke erfaren med plexiglas og vil ikke ende med at ødelægge det eller at det ikke holder.

Annette
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plexiglas er ikke særlig stærkt for skruehuller. Der bedste er at det sidder i en ramme med glaslister eller i en notliste. Hvis glasset ikke skal gå helt til altanen ovenover så skal du under alle omstændigheder ha en meget stærk overkant.
Kan du ikke indsætte nogle billeder så man kan se altanen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
det er jo ikke så nemt at se noget. Men hvor højt er der til bunden af altanen ovenover? Tror du at du må bore i den(bunden)  Men du er nødt til at sætte plexiglasset i en ramme. Den kunne man så hængsle på altan kanten og sætte fast for oven med to skudrigler med passende indbygget sikkerhed så det ikke kommer ned i utide. Fordelen med hængsler er at det så er til at komme til for pudsning af ydersiden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ved ikke om man må bore, men kan se det er gjort før, så tænker jeg gør det uden at spørge 😉..
Jeg tror Jeg kan se for mig hvad du mener, men jeg piller lige plastikken ned og måler og tager nye billeder.. når ellers mine mini terrorist divaer giver mig fred til det 🤪..
Jeg fandt en super vejledning til at lave et vindue på gørdetselv.dk, men ellers tænker jeg notlister er nemmest at arbejde med for en amatør gør det selv kvinde som mig 😁..

Annette
Ja men så er du jo på vej hvis du har en model på at lave et vindue og så laver det som foreslået. Ser frem til at se resultatet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hvordan pokker laver jeg pæne og stærke hjørner med notliste? 😳🤪

Annette
Det korte svar er at det kan man ikke. Der er ikke materiale nok til at det bliver stærkt. Det er jo tænkt som en sikkerhedsting. Du er nødt til at ha noget kraftigere træ til ramme som du så sætter notlisten indeni. tapsamling her kan du se hvordan du kan samle rammen. Notlisten er bare for ikke at skulle sætte glaslister på begge sider. Når du har rammen, så saver du notlisten på 45gr i hjørnerne så de passer i rammen. PS. det behøver ikke at være så kraftigt som på videoen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis