Reparation af Dieselpumpe til traktor

Hej
Nu er det blevet lunere igen, jeg er sendt coronahjem og der har været tid til at kigge på brændstofpumpen der har holdt traktoren stille hele vinteren.

Jeg tror desværre at injektionspumpen er stået af:
- Der kommer diesel frem til pumpen (når banjobolten løsnens)
- men der kommer ikke diesel ud af pumpen når der tørnes på motoren (pumpe i"start" position selvsagt, og med fuld gas)

Pumpen er fra Bosch, velsagtens 40 år gammel) og af typen fra billedet herunder (ikke den faktiske pumpe). Er der nogle steder man kan få repareret sådan en gammel svend og er det noget man som amatør kan afmontere + montere igen?

Venligst, Silas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Bosch har da et dieselværksted i Ålborg. Så tør da vædde på at de også har et i kbh. Umiddelbart kan jeg ikke guide dig i at sætte den på igen, det ville kræve noget viden om traktoren som jeg ikke har.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
De havde da dyser til min gamle David Brown så mon ikke de også kan lave din Hvad er det for en traktor. Tænk om man havde en Farmall så kunne man hygge sig her Link til farmall

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej
Opdatering på udkomme: Det viste sig at dieselpumpen var gået i stykker. Og det kan ikke betale sig at reparere den endsige købe en nu ift hvilken tilstand traktoren i øvrigt er i.
Derfor har jeg købt en "ny" brugt - som efter kort tid heller ikke kan starte.... Hvis I har lyst at give et bud på hvad dét problem er så må i meget gerne kigge på dette link:

Venligst, Silas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis