Installere "gammeldags" ringeklokke

Hejsa

Er det nogen der kan fortælle hvordan en helt gammeldags ringeklokke med ledning installeres? Og er det overhovedet noget man må gøre selv, eller skal man alliere sig med en fagmand? Jeg har indkøbt ringe modul, ringeklokke samt 8 volts adapter. En udførlig guide ville være skønt. (hvis altså man selv må give sig i kast med det)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge 2 ledninger. Det må gerne være en dobbeltledning. Ringetrykket ved din dør tilsluttes begge ledninger. Så skal ledningen føres frem til din ringeklokke. Også her tilsluttes begge ledninger. Et sted mellem dørklokke og ringetryk skal din 8 v adapter tilsluttes. Du klipper den ene ledning over, og tilslutter de 2 ender til udgangen med 8 volt. Alt dette må du gerne lave selv, da det er lavspænding. Hvis adapteren er beregnet til en stikkontakt må du gerne tilslutte selv.

Søren O
Så strømkredsen bliver: 8V adaptor 1 --> ringetryk 1 --> ringetryk 2 --> ringeapparat 2 ..> ringeapparat 1 --> adaptor 2
klemmenumre er kun til illustration der er ikke numre på klemmer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og det er ikke lavspænding , for så ville det jo nok være ulovligt , men det her er svagstrøm , som alle må gå og rode med .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du skriver, "hvis den er beregnet til stikkontakt" - og det er den vel som sådan ikke?
Men må jeg selv sætte en ekstra ledning fra mit 220 v udtag og køre den hen til bunden af den her fætter?
Ja med en lampeledning, stikprop og så hen i en stikkontakt men der vel en eller anden form for dæksel over klemmer.
Må du på tilsvarende måde sætte den i lampeudtag i N og L så den får fast fase Ja det må du også.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis