2 lag beton i gulv hvorfor?

Jeg er ved at totalrenovere vores kommende hus og vi skal have lagt gulvvarme i hele huset.
Vi har brudt gulvet op og jeg har erfaret at der 2 lag beton i gulvet. Er der nogen der har en idé om hvorfor?

Gulvet har 5cm beton så 10cm leca kugler og så et ydeligere lag 5 cm beton på sand. Gjorde man det førhen? Huset er fra 1972. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit hus fra 1963 var opbygget således fra top:
3cm slidlag
7cm letklinkerbeton (leca blandet med cement)
6cm grovbeton (store sten)
Dampspærre
Sand

Hermed motivationsbillede. Giv den gas!

Hejsa.

Jeg har hvert fald samme opbygning af betongulvene i mit hus fra 1973 :) Så du er ikke den eneste. 
maskinmester_A skrev den 26-03-2020 12:39:58

Mit hus fra 1963 var opbygget således fra top:
3cm slidlag
7cm letklinkerbeton (leca blandet med cement)
6cm grovbeton (store sten)
Dampspærre
Sand

Hermed motivationsbillede. Giv den gas!

 Det bestemt motiverende! Hvor meget isolation lagde du i før gulvvarmen? 

300mm Jackon Super EPS 60. Det svarer til 360mm hvid polystyren :-) god arbejdslyst 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis