Sømpistol fra H.N.

Jeg er igang med (eller skulle havde været igang med) at lave en ordentlig bunke udsætningsvolierer (til agerhøns og fasaner). Jeg har købt sådan en prisbillig sømpistol fra Harald Nyborg til at hæffe trådvæv fast med.  Problemet er at de satans klamper konstant sætter sig fast og jeg kan ikke lure hvorfor - er det klamperne som er af for ringe kvalitet, eller er det sømpistolen der er defekt?
Ps. Sømpistolen skyder fint med stifter.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå men siden sidst har jeg fået byttet sømpistolen med en tilsvarende model, og f...... om den ikke laver det samme nummer.. Suk.. man bliver bare så træt nogen gange..   
Jeg er ret sikker på jeg har samme model, som er nogle år gammel, den skyder fint med klammer. og klammerne er også fra HN.
Måske du køre med for højt lufttryk ?

Købte en Tjep stiftpistol, som jeg husker var den fra HN, for unøjagtig til at sætte stifterne i samme dybte, eller også var de for tynde til rustikloft, det kan jeg ikke huske.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg køre med omkring 4,5 - 5 bar lufttryk ellers forsvinder stifter og klamper i brædder og lægter eller hakker trådvævet over, max anbefalet er vist 7-8 bar. Men vil da lige give det nogle forsøg med endnu endnu mindre luftryk. 
Alle gode gange tre, sømpistol nr. to blev osse byttet, og nu har jeg endelig fået en der virker upåklageligt - utroligt der kan være så stor forskel på kvaliteten når det er samme model.

Ps. Der er en lille flaske klar tynd "olie" med (som iøvrigt kun er fyldt 1/3-del op) og det er jo brugt inden man får set sig om. Nogen der ved hvilken slags olie det er, eller hvilken slags alternativ olie man kan bruge?
Dejligt at det endelig lykkedes at få en der virkede 

Tro ikke det er så kritisk, hvilken olie du bruger, bare det er tyndt, så symaskineolie eller lignende.

Men ellers har HN "specialolie" LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak Jens   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis