Motor banket/hakker

hej alle
Jeg var desværre så uheldig at min udstødning pludselig blev utæt i pakningen efter kat, denne skiftet og 10dage efter røg den anden pakning foran kat, så den lød som en tøffende fiskekutter.
nu har jeg så den nye pakning fra hyundai skiftet den så langt så godt.
Da jeg efterfølgende starter bilen for at høre om systemet er tæt hvilket det er, mærkes der en nærmest en hakken fra motoren ved de 1000 omd, og bag udstødningen kan man høre den står og nærmeste putter
Motoren ryster i motorrummet i tomgang guves der gas stopper dette over 1200omd
.
Tog en hurtig tur 500meter af vejen og den hakker i det og pludselig blinker motorlampen
.
Jeg har også smidt 4 nye tændrør i efter for at se om det løste problemet med NEJ
.
.
Input søges på evt løsning
.
Bilen er en
Hyundai trajet 2,0 benzin fra 2010
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu du har arbejdet omkring kat'en kan der tænkes at lambdasonden er blevet beskadiget. Du bliver nødt til at få læst fejlkoder ud.

Bent Andersen skrev den 27-03-2020 17:22:22

Når nu du har arbejdet omkring kat'en kan der tænkes at lambdasonden er blevet beskadiget. Du bliver nødt til at få læst fejlkoder ud.

Kat har ikke være afmonter eller af bilen, der er. Fjernet 2 skruer mellem forrør og kat , lagt en ny pakning i mellem de 2 dele og monteret 2 nye bolte .


hakkeriet startet straks efter udstødningen blev utæt, udstødningen er som sagt helt tæt nu men den står og hakker stadig , har skiftet tænd kabler også idag hjalp ikke et hak
.
der er tilsluttet fejlkode læser også som er udlæst den siger der ingen fejl er på bilen motor lampen slukket kort efter dette men startet igen efter genstart af bilen

uldal skrev den 28-03-2020 06:19:00

Hvis du har tabt katalysatoren, da du havde den nede, kan indmaden være gået i stykker.hvor meget har bilen kørt? I20 eller 30 Model?

 Det er en Hyundai Trajet 2,0 benzin 

Sjuft! skrev den 28-03-2020 19:00:22

drikker den olie eller vand? For det kunne godt lyde som en brændt ventil, med de symptomer du beskriver. Har du lavet kompressionstest?

 Bruger hverken vand eller olie 


nej ingen kompressions test skal prøve med ny luftmængde måler i morgen som der kommer
Hr.Sørensen skrev den 29-03-2020 14:33:16

 Bruger hverken vand eller olie 


nej ingen kompressions test skal prøve med ny luftmængde måler i morgen som der kommer

 

Det lyder som om du skal til en mekaniker, det bliver hurtigt dyrt at udskifte reservedele på må og få.
ja det kan det være men voila en luftmængde måler var det der var defekt så blev man det klogere bilen spinder som en mis
Låner lige tråden her - påtænker selv en komp. test og indkøb af måler - Der måles jo uden tænding, dvs motor tørnes med starter og de respektive tændrør erstattes af måler. Da jeg har starter lidt ubekvemt, skal der nok trækkes en ledning fra relæ, som så kan sluttes en pluspol. Er det en gangbar måde.?
Vh. Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis