1 sal badeværelse rækkehus 1974

Hvordan støber jeg gulv i dette konstruktion. Jeg har læst mig frem til det findes klaplag og slidelag.

​Hvilke produkter fra LIP vil i anbefale til formålet og hvordan griber jeg det an. 

Pft 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Er det støbt gulv i forvejen ? Det ser sådan ud på billedet. Så er det klaplaget der ligger der, Pudslaget kaldes også slidlag.
Hvordan du griber det an vil stort set fylde en hel bog, da du ikke har givet nogen oplysninger om hvad i ønsker der skal laves. Badeværelse på 1. sal er det mest vanskelige rum i hele huset.
Kom med lidt flere oplysninger så kan det være der kan svares på enkelt spørgsmål.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen

Tak for svar Erik😀.

Jeg ønsker at støve gulvet men forstærke selve konstruktionen på den ene 1m2 så er jeg sikker på det holder.

Min ide var at støbe første lag med, cement blanding der indeholder fibre i samt lægge en rionet på den lille stykke.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg støber gulvet rundt om toilet afløbet eller er det lige ud af landevejen.

Tak for tid og venligheden

Vedhæftede filer:
Når du har et lag beton, så skal du ikke lave 2 lag yderligere. Det lag du støber med rionet i skal være endelig gulvhøjde, og med fald m.m. Der skal ikke laves noget specielt ved toilet afløb andet end at holde lidt afstand til eventuel varmeslanger hvis det er med i planen. Når du borer huller til at skrue toilet fast så skal det ikke ramme slanger.
Du støber med almindelig støbesand og cement blanding 5.: 1 Det skal blandes så tørt som du kan, Så er det lettere at pudse det op og styre faldet i bruseniche. Gulvet støvsuges og smøres med en meget tynd blanding fliselim samme dag, ( vådt i vådt.)
Når du planlægger fald skal du tage højde for om det er små eller store fliser der skal bruges.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis