Fundament - fubdablok smallere end lecaterm?!

Min mand og jeg er startet på et bygningsprojekt. 10 m. X 24 m.
Skal indeholde lejlighed/garage/fyrrum.
Vi har i fundamentet lagt beton i rillen rundt og sat fundablokke (2 lag) i og støbt beton deri.
Nu skal vi ligge lecatermblokke, men de er 6 cm. bredere end fundablokkene.
Min mand har for at kompencere støbt beton ca. 10 cm.på inderkanten af fundablokkene med en vandret jernpæl indeni, hvor enderne er boret ind i fundablokkene. Han har bare gravet sandpuden væk og stampet en hammer inden han støbte beton.
KAN DET GODT HOLDE til presset, når resten af bygningen "kommer på"?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke om lecaterm blokke ligger midt på sokkel så der er 3 cm til hver side eller det er 6 cm til den ene side. Men hvis leca delen når ind på fundablokke med ca. 3 cm så kan det holde, og jeg vil næsten sige at de 10 cm han har pudset på er spilt arbejde.
Men ellers er det lidt svært at bortdømme noget som er lavet. Det er meget bedre at spørge før det laves.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har katten løbet med målebånd da i støbte eller bestilte fundablokke ?  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Haha, nej, jeg har ingen ide om hvorfor det er endt sådan. Jeg er egentlig ikke en del af processen som sådan, jeg passer ungerne 👍 Men synes bare der er flere og flere ting jeg ikke synes giver mening, ting som han beslutter 🤔 
Åh nej   hånden i en hvepserede   det er det farligste sted at komme med gode råd. Manden sveder, har sikkert forstand på det, medens konen står ved siden af med børnene og et målebånd.
Citat fra Holberg: Man siger Jeppe drikker men ikke hvorfor Jeppe drikker.
Lidt venlig ment humor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
😂🙈
Bare rolig, jeg er sød ved ham 😇 Men man skal jo huske på, at det er også konens optjente penge, der forsvinder ud i bygningen. Så for ikke at konstant spørge ham, så kunne jeg herinde måske få lidt ro i sjælen efter et par spørgsmål.
Det er en ok løsning. Jeg havde dog valgt at fordele de 6 cm til begge sider, der sker jo nogen gange fejl når man bygger. Men du kan sagtens være tryg ved løsningen, vi havde ikke børn da vi byggede men det kan være lovligt at spørge hvis det ser helt vanvittigt ud

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ug husk at overholde de forskellige energikrav, tilgængelighed mm. hvis lejlighed ligger i stueplan skulle der gerne udføres leetklinkeblokke i en højde som gulvkonstruktionen er tyk til underkant isolering. :)

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis