LED skydelysdæmper m korresp. (FUGA 506DA219). Hvordan forbindes det?

Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan ledningerne skal forbindes, mellem en led lysdæmper med korrespondance og en dobbel korrespondance afbryder. Håber nogen kan hjælpe. Vh Per
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I den klemme hvor der står L skal den have en fast fase den klemme med en bølgepil  skal bruges som tændledning til lampen og i den med en pil ind skal du have en ledning fra den anden afbryder hvor der skal monteres en fjeder bag den tangent som skal tænde lampen.  Lysdæmpere virker som korrespondance ved at den får et impulssignal...
Vi tager den lige i to tempi. Først lysdæmperen: Fase monteres i L og tændledningen til lampen monteres i klemmen med bølgelinien. Så burde lysdæmperen virke. Du kan godt få et problem, hvis tændledningen ikke er i den afbryder, som du vil skifte ud med lysdæmperen. I din korrepondanceafbryder er der måske ingen fase men to ledninger fra den anden afbryder og en ledning til lampen. Det afhænger af, hvilken korrespondance, der er brugt. Har du ikke billeder af bagsiden af de to afbrydere? 

fase
Tak for svarene nu køre det bare.
vh per.
Hej.
Jeg står også og skal montere den samme FUGA som omtalt her.
Kan i evt svare mig på hvad jeg gør når jeg har de fire her ( se billederne ) som skal ned i de 3 på FUGA

Mvh

Kristian

Mvh
Kristian
Vedhæftede filer:

Mvh
Kristian
Jeg kan ikke se at der skal 4 ned i 3 på fuga.
Skal dæmper sidde i stedet for den korrespondance du viser. I så fald skal brun og hvid (lille stump fra stikk. ) over i L på dæmper. De sidder nu på "skinne" den røde knap i korrespondance.
Så kommer udfordringen da det tilsyneladende er A korrespondance hos dig.
Her har du som omtalt fase på skinne, og 2 ens sorte på den andre 2. Disse sorte går sikkert ubrudt igennem installationen til den anden korrespondance. Og først her har du lampe tændledning i den røde klemme.
Skal det gøres nemt skal du i den anden have samlet ( brug en enkelt samlemuffe) den ene sorte med lampe tændledning. Den ene sorte sættes så i klemme med bølgepil i dæmper. Nu har du 50 % chance for at dæmper virker, og gør den ikke skifter du til den anden sorte ved dæmper.
Nu har du styr på at dæmper virker alene.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis