Dewalt skruemaskine

Hej
Jeg har overbelastet min dewalt skruemaskine, da jeg blandede beton. Nu kører patronen lidt trægt, kan mærke at den "hakker lidt" når jeg drejer den rundt. Tænker at det kan være fedtet der blev for varmt og skal skiftes? Men har aldrig puttet ny fedt i gear før, så er i tvivl om hvordan jeg går til opgaven. Eller... er det bedre/billigere at skifteborepatronen/gear eller hvad det nu er der er slidt/gået?

Mvh
Jakob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller ankeret i maskinen har fået nogle defekte/overbrændte viklinger. Så er det en ny maskine, fordi det formentlig ikke kan betale sig at reparere maskinen.

fase
Nææææ. Det vidste jeg jo faktisk godt, meeeen det gjorde fruen ikke :) Hmmm, hvordan identificerer jeg den del der er gået i stykker, hvis den skulle fikses?
Du skiller maskinen ad og måler modstand på ankeret på to modstående lameller indtil du har været alle lameller igennem. Hvis du finder et par, hvor modstanden er høj, har du fundet det beskadigede par, måske er der flere. Et par er nok til at skifte ankeret, det kan ikke betale sig at reparere det. Du kan ikke give fruen skylden   . Der står i dit første indlæg: "Jeg har overbelastet min dewalt skruemaskine, da jeg blandede beton. "   

fase
Ha ha. Faktisk var det datteren. Jeg instruerede, men mens jeg støbte, stod hun og blandede spande. Og DER skete uheldet. Kunne lugte det et par meter væk. Den sejtrak i støbebeton.
Annonce
Hvis du har kunnet lugte maskinen et par meter væk og den hakker, kan du selvfølgelig skille gearkassen ad og se om der er skader i den. Men jeg tror godt du kan købe en ny maskine. Det vil være for dyrt at reparere. hvorfor blandede du ikke betonen med en skovl i en trillebør.   

fase
Det var et piskeris, en halv pose af gangen i en murerspand. Håbede at jeg kunne give den ny fedt, skifte et kugleleje eller noget. 
En elektrisk maskine der lugter, er helt sikkert brændt af. Og med batteri boremaskiner kan det ikke betale sig at reparere. Vil du se på reservedels priser kan det f.eks. være hos Brøndum elektro i Viborg. De er eksperter i el håndværktøj.
En ny koster vel kr.1150 uden batteri.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis