Ny kælder - fugt

Hej

Jeg skal lave en kælder i haven hvor vægge inklusiv tag er under jorden, den skal bruges til hjemmebiograf så det er vigtigt at der ikke kommer fugt. Jeg tænker at bruge en af disse løsninger til det.
https://isobyg.dk/
https://www.jackon.dk/produkter/jackon-thermomur/

De har noget materiale til sætte uden på blokkene for at holde fugten uden, er dette OK eller er der andre tiltag man kan lave for at være extra sikker på at der ikke kommer fugt eller er der et andet materiale som man kan bruge til væg som fungere bedre.

Tak
51 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror den bedste forsikring vil være at lave omfangsdræn.

Mvh Troels
Af ren interesse, hvad er forventningen til omkostninger, når projektet står færdigt? Og hvad snakker vi så størrelsesmæssigt?
S. Fabrin skrev den 25-03-2020 12:40:00

 Udover  omfangsdræn bør du give betonen en omgang sokkeltjære. Det er et stort arbejde at grave ud og lave tætningen bagefter. 

 Hvordan ville man gøre det med denne type sten når man fylder betonen ned i sprækken mellem de 2 flamingo sider?

FeuerDK skrev den 25-03-2020 13:12:31Af ren interesse, hvad er forventningen til omkostninger, når projektet står færdigt? Og hvad snakker vi så størrelsesmæssigt?

Jeg tænker 12x6 meter og selve biografen er 10x6 meter og så er der et teknik/forplejningsrum i enden. Har ikke fået så mange priser endnu, men håber på at kunne gøre det for omkring 300.000. 

Her er lidt tegninger jeg har lavet i sketchup.


 
Annonce
Hvis du kikker på isobyg hjemmeside, vil du se, at der bliver truffet foranstaltninger mod indtrængende vand på den måde, jeg har angivet. Der er et billede af at der bliver tjæret på flamingoen.

fase
S. Fabrin skrev den 25-03-2020 13:22:31

Hvis du kikker på isobyg hjemmeside, vil du se, at der bliver truffet foranstaltninger mod indtrængende vand på den måde, jeg har angivet. Der er et billede af at der bliver tjæret på flamingoen.

 Jeg gå ud fra at det er dette billede du snakker om? Skal det have flere gange?

Hvad med taget, skal man lave en lille hældning på for at lede vandet væk?
Anders__ skrev den 25-03-2020 13:19:38

Jeg tænker 12x6 meter og selve biografen er 10x6 meter og så er der et teknik/forplejningsrum i enden. Har ikke fået så mange priser endnu, men håber på at kunne gøre det for omkring 300.000. 

Her er lidt tegninger jeg har lavet i sketchup.

 Interessant. Kunne være fedt at du lavede det til et projekt herinde, så man kan følge processen og selv blive inspireret. :-)

FeuerDK skrev den 25-03-2020 13:38:24

 Interessant. Kunne være fedt at du lavede det til et projekt herinde, så man kan følge processen og selv blive inspireret. :-)

Det havde jeg ikke set man kunne, det kunne jeg godt finde på når jeg er kommet . Får helt sikkert også brug for mere hjælp :-)

Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også