Pex/rør i rør fræset i kældervæg

HejsaJeg prøver at danne mig et overblik over hvor meget det vil komme til at koste for mit lille "gemme rør af vejen" projekt i vores kælder.Vi bor i en murermestervilla fra 1926 og er netop gået igang med renovering af kælderen. I den forbindelse vil jeg gerne slippe for at skulle kigge mere på de rør-installationer der løber i loftet (Se vedhæftede billede) og istedet få fræset nye PEX rør ind i væggen. Jeg har allerede erhvervet mig en rillefræser så har tænkt mig at gøre alt forarbejdet, før jeg allierer mig med en VVS'er, men er der nogen der tør give et forsigtigt bud på hvad det vil koste at få en VVS'er til at ændre alle rør på billedet ? (De 2 store rør i loftet løber/og skal skiftes ca. 20 meter) Og hvor meget habengut skal købes og installeres udover selve PEX rørene?Jeg fræser og murer selv, men hvad vil det koste i materialer og arbejdsløn hvis I skulle gætte?På forhånd tak for al hjælp :)
/Vagn 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du lige overveje hvad du har gang i. Hvis det er varmerør du vil have gemt væk, så får du problemer med at isolere dem ordentlig. Er din ydermur massiv, og uden udvendig isolering går det da helt galt.
Hvis din kælder skal være opvarmet, kan du sikkert nøjes med nye flotte "plastkapper" (som isolatører bruger) uden på eksisterende isolering. Er kælderen ikke opvarmet vil jeg foreslå ny isolering med min. 30 mm isoleringstykkelse.

Søren O
Jeg er i total ukendt farvand, så alt hjælp og input er velkommen. Altså vores hus er hulmursisoleret, men det gør nok ikke nogen forskel i forhold til kældervæggene da de ligger under terræn?! Men det du siger er, at man ikke kan skjule rørene i væggen, da der så ikke vil være plads til isolering? Så spørger jeg bare, uvis som jeg er, kan man ikke "bare" fræse en større rille så der er plads til isolering rundt om PEX røret ??
Og kælderen er opvarmet ja. Der er 1 radiator i det rum vi er igang med at renovere nu, og da rummet skal deles op til 2, har vi tænkt os at installere en radiator mere. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis