Male gulv - dumt?

Hej,

Jeg har et gammelt slidt fyrretræs gulv jeg altid har hadet. Det er egenligt plant og ligger fint nok, der er bare så stort et mellemrum mellem alle brædderne. Det meste af det snavs der har samlet sig i løbet af de seneste 100 år er efterhånden blevet støvsuget op lidt efter lidt, men jeg synes de brede revner er både grimt og uhygiejnisk. Der skal lægges et fuldlimet sildebensgulv ovenpå, men det bliver ikke lige nu.

Dog påtænker jeg at male gulvene som et quick fix indtil jeg får lagt nyt gulv ovenpå. Men er det dumt af male et gulv hvis det bare er en midlertidig løsning? Altså gør jeg det sværere for mig selv når der skal nyt gulv ovenpå? Vil jeg kunne fuldlime et sildebensgulv ovenpå et malet gulv eller skal malingen væk før det kan hæfte?

Håber der er nogen gulv-kyndige der kan give et svar :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pas...men inden du maler, så overvej lige at få gulvet spartlet og lakeret. Det kan garanteret blive rigtigt fint. Kræver dog at gulvet ikke giver sig for meget, så spartlen i revnerne ryger.

Mvh Troels
Kunne man ikke fuge mellemrummene så det kom til at ligne skibsplank? Tvivler på at man kan lime parketstave direkte ovenpå et gammelt fyrretrægulv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kovas skrev den 24-03-2020 20:05:50

Kunne man ikke fuge mellemrummene så det kom til at ligne skibsplank? Tvivler på at man kan lime parketstave direkte ovenpå et gammelt fyrretrægulv.

 Kunne blive rigtig flot!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også