Festool Føringsskinne længde?

Hejsa

Jeg er ved at afklare, om jeg skal skære en stak plader selv, eller få dem leveret udskåret.
pladerne er hhv. 255 og 305cm lange. De skal skæres på langs.

Jeg har to skinner (fs1400 /2).. spørgsmålet er nu, om jeg skal købe en skinne mere på 1400, eller jeg kan nøjes med en 800mm? (det ville være fedt med den korte skinne, til andre mindre opgaver, men jeg vil jo nødig stå og mangle 5 cm i længdesnittet)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved nærmere undersøgelse, fandt jeg på Google at de kan tage hhv. 124 og 66 cm. det giver jo 314cm.. så svaret er vel Ja, det kan gøres med 2X1400 og 1x 800mm skinne

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Forstår ikke helt dit spørgsmål. 2 x 1400 mm + 800 mm = 3600 mm. Det er da rigeligt til en plade på 3050 mm. For mig at se, så er en ekstra skinne på 800 mm ligelig lang.

Søren O
Skinnerne er 1400mm lange, men saven kan kun køre 124 cm, uden at rende ud over kanten af skinnen, derofr er den reelle kapacitet mindre

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det vil sige at skinnen "mister" i alt 16 cm i skærelængden. Så kan din sammenkoblede skinne "kun" skære 3600 mm - 160 mm = 3440 mm. Det er da noget mere end de krævede 3050 mm.

Søren O
For hulan da Søren..
Jeg er sproglig student! Gølder den undskyldning?
Jeg har jo den fulde længde, på de ender, der fortsætter ind i en anden skinne..
2 1400mm skinner må jo så give 2800-160= 2640mm
En 800mm skinne kan tage 640mm, men sidder den i forlængelse, er det så 720mm.
Altså, som du så rigtigt siger: 1400+1400+800= 3600-160=3440..

Det vigtigste er at skinnen ikke er for kort.. spændende, om den er til at styre, den skinne

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ellers så laver Festool skinner op til 5 meters længde  

Jeg købte en 3 meters til min Makita, noget nemmere end at samle skinner, men jo ikke så nem at transportere, men bruger kun min herhjemme.

Nu kender jeg ikke festools skinner, men Makitas er det en fordel at bruge to samlebeslag det forøger stabiliteten betydeligt.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis