AEG Lavamat vaskemaskine vil ikke afslutte program

Hej

Jeg er ked af at besvære jer med endnu en: "vaskemaskine-fejler-tråd", men jeg har efterhånden ikke flere gode ideer.

Jeg har en gammel AEG Lavamat der fejler når den er ved at være færdig med vasken. Den kører programmet fint: dvs den kan tage vand ind, den kan rotere tromlen, den kan pumpe vand ud.

MEN, den vil ikke centrifugere og når programmet er ved at være færdig så kører den aaaalt for længe på pumpen ( efter vandet ER pumpet ud) og melder så til sidst fejl. Fejlen er "Cd" eller "C9", men jeg tror ikke på at de præcise nok til at diagnostigsere efter. Selv når den er tom for vand, kan man ikke åbne døren. Det tyder jo på at maskinen tror der er vand i tromlen stadigvæk.

Jeg har sidste år bøvlet med et tilsvarende problem og skiftede dengang pumpen der tømmer maskinen og begge trykfølere. Dengang kunne den ikke pumpe vandet ud og tryl-følerne fejlede så den ikke vidste hvor meget vand der var i.

EDIT: Det giver vel faktisk mening hvis maskinen fejlagtigt tror at der stadigt er vand i: så vil den ikke åbne døren, den vil ikke centrifugere og den kører meget længe på dræn-pumpen for at få vandet ud. altså en sensor-fejl? - jeg må have målt på begge sensorer igen.

Det er som sagt en gammel maskine og det kan ikke betale sig at ofre mange flere penge på den, men jeg er også blevet lidt stædig og nægter at give op allerede ( har brugt de første mange, mange timer..)

Gode ideer modtages.

TroelsM
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis