Niveaumåler til vandtank

Nu er jeg jo elektronintekniker, så jeg kan som end godt lave en niveaumåler selv til vandbeholderen i campingvognen. Men hvor køber man en "færdig", der er billig ? (max. 400,- kr) Jeg har Googlet meget, og fundet en fin i Australien TechBrands ultralyd vand Tank niveaumåleren m / Thermo Sensor
Niveaumåler. Men den bliver jo dyr inden den kommer til Danmark /mig.

Mvh Allan
Nu er jeg jo elektronintekniker, så jeg kan som... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle !
Tusind tak for alle Jeres svar og debat. Jeg får først mail nu (sept.2020) at der er svar på mit spørgsmål ???
Det er en fastmonteret tank på 40 liter, monteret i et magazin.
Forslaget med den analoge trykmåler til vaskemaskine, syntes jeg bedst om. Det vil jeg ser nærmere på.
I midler tid har jeg monteret 3 (4) metalpinde, som med 3 transistorer aktiverer 3 lysdioder Rød , Gul og Grøn.
Det virkede fint, men metalpindene var meget, meget tynde, og blev hurtigt tæret op af det normale postevand.
Ja - - jeg ved, at vand kan være aggressivt. Så måske fylde rødvin på tanken ?   

Mvh Allan
Ja, det er rigtigt med rustfrit stål, men i første omgang bruger man jo lige det, man har.
Så får man også tiden til at gå med at lave det om. 
Det med vægten kunne være en god løsning til en transportabel tank. Min er på 40 l, og monteret i et magasin.
Mvh Allan

Mvh Allan
For mange år siden havde man en tankmåler, som byggede på trykmåling. Den var lavet med en luftpumpe, som, når tanken var blevet fyldt, viste det tryk der skulle til at blæse luft ud af målerøret. trykket var så skaleret i liter. Efterhånder som olistanden faldt blev trykket mindre og mindre. Dermed blev tankindholdet vist. Det samme må kunne bruges til at måle vandinholdet i tanken. 

fase
je_ns skrev den 15-09-2020 19:42:31

Har du kikket på de her tankmålere, de koster ikke alverden L I N K
Uden instrument men det kan du jo selv bygge, eller købe et færdigt.

 Se DET var jo smart, og med et analog instrument, - me like 🙂

I øvrigt utroligt at prisen er spiselig, selvom det er marineting. 😮  OG at de findes i så mange længder.

P.S. Mit forslag med vægten var baseret på en transportabel tank, som min egen. Med en fast tank tror jeg næsten også at foretrækker marinedimsen.
Tak for svar igen.
Jeg har godt set produktet. det ser rigtigt godt ud til en ok pris. De der ca. 0 til 200 ohm kan jeg ikke lige bruge til de komponenter og tanker jeg har, men jeg har set de samme, hvor der er monteret, tror jeg , 5 reedkontakter i "pinden", og så en magnet uden om til aktivering af disse switches.
Jeg tror, jeg lukker dette indlæg, med tak tik deltagerne. Jeg syntes, det er et sjovt og kreativt foruu, at være med i.
Mvh Allan

Mvh Allan
Dolly2000 skrev den 11-09-2020 22:02:20

 Tjoh - de ypperste luksuscampingvogne har mulighed for direkte tilslutning til pladsens vandforsyning, men de findes ikke ret mange steder. Personligt har jeg kun set een, og det var i Tyskland.

Stort set alle må hen til vandhanen med kanden for at fylde beholderen op i campingvognen.

 Der må jeg lige korrigere. En del vogne er nu født med “city-vand”. Der er et system a la det alle toiletterne bruger, d.v.s. en flyder åbner for vandindtag, således at tanken altid er halvfyldt (Der er jo ingen grund til at fylde helt op, fordi flyderen åbner når der tappes vand).

Det kræver naturligvis at der er egen vandhane på den plads man ligger på, men det findes på en del pladser med komfort- eller luksuspladser, også i Dk. Jeg mener ekstraprisen er ca. 1.500kr ved bestilling af en ny vogn, og det kan sagtens tilkøbes til en eksisterende.
vogn. Samtidig har den slags pladser afløb til det grå spildevand (man bruges en speciel, korrugeret afløbsslange a la elektrikerrør)  og samtidig er der mulighed for at tømme toilettanken i et seperat afløb.


Træd ikke på mine ledninger :o)
Tonnimik.dk har en anvisning på en byg-selv tankmåler.

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 08-01-2021 19:58:49

 Der må jeg lige korrigere. En del vogne er nu født med “city-vand”. 



 Rolig nu, vi kan vel begge have ret. Mange nye vogne har/får mulighed for denne luksus, men derude på pladserne er det stadig et særsyn, i hvert fald på de pladser hvor vi kommer. Jeg mindes ikke at have set en dansk campingplads med egen vandhane og afløb per standplads, men det er måske bare mig.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis