Niveaumåler til vandtank

Nu er jeg jo elektronintekniker, så jeg kan som end godt lave en niveaumåler selv til vandbeholderen i campingvognen. Men hvor køber man en "færdig", der er billig ? (max. 400,- kr) Jeg har Googlet meget, og fundet en fin i Australien TechBrands ultralyd vand Tank niveaumåleren m / Thermo Sensor
Niveaumåler. Men den bliver jo dyr inden den kommer til Danmark /mig.

Mvh Allan
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget vil du lave selv? Er ved at tilslutte sådan en her i min trekammrbrønd. niveau sensor

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kan godt se at den jeg linker til vil jo kun vise om der er vand over eller under et vist niveau. Den du har fundet er  noget mere avanceret. Det har jeg ingen anelse om hvor man kan købe.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du har læst hele annoncen, vil du se at fragten som standartlevering er med i prisen, så der er bare at bestille.

fase
Allanvp skrev den 24-03-2020 11:16:07

Nu er jeg jo elektroniktekniker, så jeg kan som end godt lave en niveaumåler selv til vandbeholderen i campingvognen. Men hvor køber man en "færdig", der er billig ? (max. 400,- kr)

 Jeg kunne have skrevet ovenstående selv (det HELE).

Vores tank er denne 20 (eller er det 25) liters standardtrolley. Det er jo noget ØV at løbe tør mens man står og børster tænder.
En ide kunne være at sætte tanken på en vægt, og så detektere en mininumsvægt.
Nu kender jeg ikke til problemet, men tænker hvorfor installere man ikke et indløb med flydekontrol?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
kovas skrev den 11-09-2020 13:38:34

Nu kender jeg ikke til problemet, men tænker hvorfor installere man ikke et indløb med flydekontrol?

 Tjoh - de ypperste luksuscampingvogne har mulighed for direkte tilslutning til pladsens vandforsyning, men de findes ikke ret mange steder. Personligt har jeg kun set een, og det var i Tyskland.

Stort set alle må hen til vandhanen med kanden for at fylde beholderen op i campingvognen.
I vaskemaskiner måler man jo også vandstanden. Det foregår ved at der er en studs i bunden af maskinen, forbundet til et ca. 30 mm plastrør, øverst i dette trykkammer er der en slange op til niveau afbryder. Det er en simpel membran som lufttrykket klemmer på. Og når det indstillede tryk er / går væk så skifter et kontaktsæt.
Hvis det købes som hvidevare reservedel, så er det sikkert ikke godkendt til drikkevand.
Her er link til et eksempel. Den er oven i købet analog, så er der muligheder for at få en visning over indhold.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 11-09-2020 22:23:19

I vaskemaskiner måler man jo også vandstanden. Det foregår ved at der er en studs i bunden af maskinen, forbundet til et ca. 30 mm plastrør, øverst i dette trykkammer er der en slange op til niveau afbryder. Det er en simpel membran som lufttrykket klemmer på. Og når det indstillede tryk er / går væk så skifter et kontaktsæt.
Hvis det købes som hvidevare reservedel, så er det sikkert ikke godkendt til drikkevand.
Her er link til et eksempel. Den er oven i købet analog, så er der muligheder for at få en visning over indhold.

 Hmm - kan godt se hvad du mener  🙂  Godkendelsen ville jeg tage med ophøjet ro.

Hvis Allan VP har samme vandtank som mig, så bør vi nok også tænke på om det besværliggør påfyldningen af vand. Skal der flyttes ledninger etc.
Derfor hælder jeg stadig til en vægt, som indstilles til en minimumsvægt.  2-3 liter tilbage.
Hvad siger I til sådan en https://arduinotech.dk/shop/vaegt-foeler-5kg/
Den fås også i 1 KG, 5KG og 20 KG udgaver. Den arbejder vist med en Arduino computer, men lur mig om den ikke bare giver et analog signal ud afhængig af tilsluttet spændingsforsyning og påtrykt vægt. Det burde en elektronikmand nemt kunne omsætte til en on/off funktion til en LED med et par transistorer. Den fylder ikke alverden og koster ikke ret meget. Monter den under det ene hjul eller under fronten af vandtanken.
Er det sådan en: https://www.biltema.dk/fritid/campingvogn-og-autocamper/vand-og-aflob/vandtank-med-hjul-2000030694
- ish?

niveaumåler Kom til at tænke på at der blev linket til den her i en tråd jeg havde om en septitank.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sådanne vejeceller bruges mange steder i industrien. Jeg troede ikke de kunne købes så billigt.
Du kan have et tre benet stativ under tanken med 2 hængseler i den ene side og så vejecellen som det tredje ben . Det behøver ikke at være symmetrisk, det kan du skalere dig ud af.
Det er naturligvis et must at tankens tilslutninger er ret bløde rør

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis