Tidsforbrug til fjernes af savsmuldtapet

Hej
Jeg er i gang med at lave en tidsplan for renovering af huset jeg overtaget til maj.
Er der nogen som kan give en ide til hvor meget tid jeg skal sætte af til at fjerne savsmuldtape?

Der er ialt omkring 86 m2 vægge som har tapet på som skal fjernes. Jeg får hjælp til tider, men hovedsageligt er jeg ene om opgaven. 

Bare sådan et slag på tasken eller en gennemsnit m2 pr time eller lignede.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et par dage.

rids den godt med en hobby kniv på kryds og tværs og sprøjt godt med tapetopløser på. når den har suget en times tid giver du den en omgang mere. så ryger det af meget nemt. sprøjt tapetopløseren på med en havesprøjte. husk at sætte noget malerfilt på gulvet så det tager noget af vandet der ryger ned.
Der kan købes en taper ridser, som er ret effektiv.  LINK Der findes også andre typer bl.a. en med skaft.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
dem har jeg prøvet. de bliver hurtig sløve derfor er hobby kniven ens bedste ven. 
Hvis du giver den gas kan du sagtens nå det på en dag.... 
Hvad sidder tapeten på? Gips, puds, porebeton? Min erfaring er at underlaget også har noget at sige mht. hvor "nemt" tapetet kommer af. Tapetopløser er en stor hjælp. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kommer an på hvor mange lag af andet tapet der er nedenunder, (og det ved du jo på nuværende tidspunkt ikke).
Kommer også an på om der er radiatorer og om de bliver siddende under processen, ligeledes mængden af vinduer og døre. Det kan være tidskrævende at fjerne de sidste rester af tapet.
Jeg vil foreslå at du enten lejer eller køber en tapet afdamper!

Jeg vil sige 2-3 dage med en tapetafdamper. Hvis du bare river det af risikerer du at rykke meget puds med ned.
Jeg har anvendt en langskaftet tapet stripper - det går rimeligt hurtigt. Afhængigt af hvor godt det sidder fast kan den bruges med begrænset vædning og ridsning. Køb dog rigeligt med blade. 

Mvh Troels
Jeg har også anvendt en Tapetstripper, og efterfølgende en tapetafdamper, med et godt resultat.
Jeg havde flere gamle lag, nogle tilbage fra tresserne.
Rummet er på 12m2 og det tog nogle få timer at få tapetet af.

Mange tak for svarene allesammen, så har jeg noget at planlægge ud fra. Lyder til at være et relativt overskueligt projekt hvis man giver den en skalle og noget knofedt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også