Udskift af vandlås og fjerne betongulv

Hej alle,

Jeg er gået igang med badeværelsesrenoveringen i mit hus fra 1984, og er kommet frem til at jeg vil have store fliser og et unidrain i brusekabinen. Jeg er igang med at opbryde gulvet, men kunne godt bruge nogle tips og tricks. Jeg kan læse mig frem til på nettet, at hvad der pt er installeret nok er en P- eller S-vandlås (se billeder), og at med den indbyggede vandlås i unidrain skal den nuværende vandlås skiftes, så jeg for fremtiden kan komme ned og rense den hvis den stopper til. Er det korrekt forstået?
Som I også kan se er der indlagt gulvvarme, så jeg er ret nervøs for at komme til at ramme et rør.

Er der nogen der har gode forslag eller tips og tricks til hvordan jeg undgår at ramme rør, og om det er korrekt mht. udskiftning af nuværende vandlås?

På forhånd tak,
Patrick
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JEg er ikke VVS'er men jeg tror ikke du har nogen vandlås i - på de billeder du har lagt op. En p- eller S-vandlås referer typisk til et toiletafløb - P- ind i væg, S gennem gulvet. Vandlåsen i en gulvbrønd hedder en indstiksvandlås og laves så den kan tages op og renses, når konens hår har stoppet den til - men den har du vist allerede fjernet. Der er nok ingen forskel på et unidrain og en almindelig gulvbbrønd i den henseende. Det "samlerør" du har - kan du bare skifte med et med en tilslutning fra Unidrainet og det andet afløb (vask?) du har. 
 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis