Boring i beton-mur - hårdt materiale?

Hej alle,

Jeg har et irriterende problem, har boret ind i en beton-væg og er boret ind i dette:

Billedet viser et 4 mm bor som kun går ca 2 mm ind i beton-muren, før den rammer noget meget meget hårdt, som jeg ikke kan bore i. Vildt irriterende! Jeg overvejede på et tidspunkt at investere et par tusinde kroner i noget lignende en "Stud Finder Wall Scanner", f.eks. af mærket Bosch eller lignende, men syntes det var for dyrt til så lidt jeg bruger det. Men det er utroligt irriterende. Jeg ved ikke om det er armeringsjern? Det er en indvendig væg, så tror ikke umiddelbart der er brug for armering?

Hvordan finder jeg bedst ud af hvor jeg ikke kan bore? Skal jeg virkeligt indkøbe mig sådan en fætter? Har også købt en magnet som jeg kan køre henover men den giver ikke rigtigt udslag her...

Nå, men håber nogen har nogen gode råd, før jeg ødelægger min pæne væg med den slags ubrugelige huller her! :-)


Her er min signatur...
Hej alle, Jeg har et irriterende problem, har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gør nu så meget "stads" ud af det med hammerfunktion. Når jeg ser en mur ( beton eller andet) så får den med hammer lige fra start. Har ikke problemer med at styre. Det er kun ved badeværelses fliser at der skal lidt forsigtighed til i start.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, tak... Jeg syntes nu det er rart at vente til man er lidt inde i muren med hammeren, fordi så kan boret ikke rigtigt bevæge sig... Men ingen af jer bruger så nogen af de der "Stanley detektor S300 Fatmax" / "Bosch multidetektor TRUVO" / "Bosch GMS 120 Wire Pipe and Stud Detector" osv, kan jeg forstå... Tror heller ikke selv det er pengene værd, men kunne være interessant at høre om nogen har gavn af den slags... Måske profesionelle håndværkere bruger det...

Her er min signatur...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er fint, at du kom med en tilbagemelding.
Der sker intet ved at være forsigtig og spørge, tværtimod. 😄


Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har boret i beton og andre vægge i over 50 år. I starten med en boremaskine som en gammeldags hjulpisker. Altså med håndsving. Jeg har aldrig brugt detektor til at finde noget inde i muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan huske at jeg da jeg borede i mit badeværelse - med slagbore-maskinen / hammer-funktion med SDS-bor - var der noget utroligt hårdt, jeg ikke kunne bore i (ca. 2-3 år siden, skulle opsætte håndklæde-holder og bliver mindet om det hver gang jeg er på badeværelset og ser det grimme "fejl-hul")... Der er en elevator til den side i badeværelset (på den anden side af væggen), men så dybt borede jeg slet ikke ind - efter 3-4 cm tror jeg... Er det normalt med metal i væggene, måske f.eks. til vandrør/ledninger, sådan at det er så smart at man alligevel ikke kan bore derind hvor skaderne kan blive meget dyre/store? Fordi så behøves man jo aldrig købe sådan en scanner/detektor... Men de må jo blive solgt, siden de findes... Nå, det er ikke så vigtigt, jeg har jo løst mit "hovedproblem" og er utroligt glad for hjælpen (og resultatet indtil videre, mangler kun et par småting for at have en ny komplet skydedørsgarderobe i soveværelset) :-)


Her er min signatur...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også