Vender luftsolfanger forkert ?

Hejsa

Jeg købte og monterede en luftsolfanger i efteråret.
Det er den billige fra jemogfix
Jeg har monteret den som jeg skulle i flg. billeder og monteringsvejledning.
Men de sorte plader skråner indad, dvs at solen ikke skinner på ½ delen af det sorte?
Skal jeg evt. splitte det ad og vende det om inden i? Jeg vil ikke bare vende den og lavet et nyt hul i væggen
Det sidder på en lille skur der er rimeligt isoleret.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa Jeg købte og monterede en luftsolfanger i... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De er sorte.
Hvis det skulle være energiruder, ville de nok skrive det.. og ikke til ca. 800 kr for det hele?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Fabrin jeg tror ikke der er termostat i den. Den køre kun når solen laver strøm nok.
Ja hvis man går og keder sig så kan man da skille den ad jeg tror ikke det er besværet værd. Disse solventilationer har været oppe flere stedet i Tænk og Ingeniøren Alle siger at det er mere effektivt med en alm ventilator.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg kan se at i manualen er vist en termostat. det er bare ikke den samme solfanger som grand oldman viser i sit opslag. @ Grandoldman var der en termostat i pakken?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ Fabrin vi krydsede vist hinanden. Kan du forklare mig hvad man skal med den viste rumtermostat de steder hvor man bruger sådan en solfanger. Det vil aldrig blve for varmt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Det vil aldrig blive for varmt. 
Nej, men det kan blive for koldt. Solen skinner også om vinteren. En gang imellem   

fase
Det er jo netop om vinteren at kold luft skal ind det er det tørreste du kan få. Kold luft varmet op giver super tør luft.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 06-04-2020 12:41:47

Det er jo netop om vinteren at kold luft skal ind det er det tørreste du kan få. Kold luft varmet op giver super tør luft.

Ja, og et forbandet koldt rum. Måske var ideen med ventilatoren at få et varmere rum.


fase
Ja hvis man tror på at den lille dims kan varme noget som helst op når det er koldt.

"Luftsolfangeren blæser frisk luft ind i huset og hjælper med at holde det tørt og frostfrit "

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis