Lugt bagved/fra køleskab

En fæl lugt er de seneste uger kommet snigende i vores køkken. Vi har haft alt endevendt uden resultet. Vi har nu en mistanke om, at der er sket følgende: Inde i køleskabet på begæggen sidder forneden et lille hul ifb. ved en rende, hvor fugt/overskydende vand løber ned. Så vidt jeg har forstået forsvinder vandet ned i en beholder, der sidder bag på køleskabet. Jeg tænker, at en madrest af en art er røget ned i det hul og dermed ned i beholderen bag på køleskabet. Denne lille madrest er nu gået i forrådnelse - bl.a fordi der på grund af køleskabets kompressor er dejlig varmt deromme - og er begyndt at lugte. Køleskabet virker upåklageligt - det er et indbygningskøleskab fra Siemens. Vi vil virkelig gerne undgå at skulle have hele køleskabet ud, da vi tænker, at det er svært selv at ordne - eller hvad? Kan det lade sig gøre uden et tekniker besøg? Og er det overhovedet nødvendigt, eller vil lugten mon forsvinde af sig selv inden for en overskuelig fremtid? Det lugter ret fælt, så vi holder nok ikke til det i mange uger :) Pft. for input :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så stor en madrest kan der ikke komme igennem det lille hul (Ø8-10mm), at det kan give så fæl en lugt.
Så det må være noget andet, måske en mus (eller rotte eller noget helt tredje).
Kan I ikke bare tage køleskabet ud, eller hvad er problemet?
Kan blot sige at en lugt kan komme mange steder fra, kan være der ligger en død mus i væggen eller på loftet, så kan lugten komme ud ved loftet, ved vinduesinddækningerne/gerigt eller nede ved gulvet.
Håber I finder årsagen, lugt af kadaver er rigtig fæl lugt.
Hejsa.
jeg kender godt problemet. Det er rigtigt at afrimningsvandet ender i en beholder oven på kompressoren hvorfra det skal fordampe. Jeg har klaret problemet ved at hælde noget rodalon i renden og med et stykke stiv ledning har jeg så kørt lidt i hullet og slangen til rodalonen løber ned. derefter kan du hælde nok en dl mere derned. Pas på at plastslangen fra afløbet til beholderen ikke falder af.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Ida fandt i en løsning på jeres problem ?
Vi har haft præcis samme problem med et Siemens indbygningskøkeskab. Årsagen til problemet var en meget ulækker drypbakke ovenpå kompressoren bag på køleskabet. Den er voldsomt svær at gøre ren, med med rigeligt med toiletpapir, vatpinde, Rodalon, et grillspyd og lidt skrammer på hænderne lykkedes det til sidst at få den ren. Nu er der gået et par dage og lugten er nu væk - i hvert fald indtil videre. 
Hej vi fandt løsning . Mælk i spildbakken😌som gav en frygtelig stank. Alle troede det var rotter 
Den spild bakke er ofte ret ulækker. de fødevarer der er i køleskab afgiver dampe og de siver ned i spildbakken. Men det er nu ikke ret ofte at det lugter da det hurtig tørrer ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis