placere ventilation/jordvarme i garage

Hej alle,

Vi er ved at tegne vores nye hus. Vi er endnu stadig på idestadiet, men er ved at være tæt på at skulle have en konstruktør på.

En ting jeg har overvejet er at placere jordvarme og ventilation i garagen, men er det en dårlig ide? Jeg tænker at da garagen kun bliver opvarmet til 10-15 grader vil der være et større varmetab på varmtvandsbeholder og ventilationsaggregatet. Jeg tænker umiddelbart at varmetabet burde være ubetydeligt (varmen går jo bare fra det der skal til for at holde garagen opvarmet) men er der nogen der har lidt mere indsigt i om det er en dårlig ide? Anlæggene kommer til at stå i et aflukket værksted bagi garagen med 350 mm isolering.

Tak for hjælpen!

Mvh.
Morten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover at der er et direkte varmetab på transporten af vandet,  så går der jo også det længere tid før der bliver varmt vand i hanerne. Ift. omkostningen er det næppe store summer, med et jordvarmeanlæg, men hvis garagen ligger langt fra badeværelset, kan det godt blive irriterende at vente på at kunne komme i bad - og du hælder meget vand i kloakken. Undersøg desuden om det vil kræve noget cirkulationspumpe og styring for at fungere - ved ikke nok om det - udover at det er et opmærksomhedspunkt.  


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis