Montering af nødstop på metal drejebænk

Hej jeg er blevet bedt om at montere et nødstop på en drejebænk, men jeg er i tvivl om hvordan det skal monteres , er der nogen herinde der evt har noget diagram på lign
så jeg ved om det bliver monteret rigtigt ??

På forhånd tak

Thim.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke lige et diagram.. men faktisk skal du ikke starte med at finde ud af hvor den skal sidde.. den skal jo nemt kunne nåes når drejebænken betjenes og det er ikke sikkert at en nødstop er nok....

MVH Njord
Hvem har bedt dig om det? Hvis du skal lave sådan noget for andre, så skal du have 270% styr på hvad du laver. Ved at bruge faguddannet og autoriseret personale, har man en sikkerhed for at det udføres korrekt.

Søren O
Jeg er uddannet automatik tekniker og ville bare være sikker på det blev monteret rigtigt i forhold til regler og love men jeg er lidt i tvivl om der skal monteres en bremse på drejebænken, det skal jeg lige have fulgt op på først. Det har vidst noget med alderen at gøre. 
Nødstoppet kobles i serie med styrespændingen til motorværnet. Bremsen kan være indbygget i motoren. Hvis du har påtaget dig opgaven, skal du også huske at rette dokumentationen (diagrammet), hvis det findes.

fase
Ofte sidder der også en kontakt, så maskinen ikke kan køre før sikkerhedsskærmen ved trekloen er lukket. (og maskinen stopper, hvis man åbner skærmen når maskinen køre)


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er muligt at lave det, er det som je_ns anbefaler det helt rigtige.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis