Nyt Toilet risler i cisterne - kun når man bruger det

Har fået netop fået monteret to nye klassiske ifø toiletter

Har bemærket at det ene toilet smårisler i cisternen når man bruger det. Man kan demonstrere det ved at hælde lidt vand i kummen hvorefter man kan hører rislen i cisternen i takt med at vandet hældes i. Det stopper når man stopper med at hælde vand/tisser! Nogen bud om det er normalt? Eller er noget utæt?


Lmchm
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det er din cisterne der risler - det er dit afløb - det er jo lavet med vandlås, og når du fylder i kummen render der vand af - i nogen toiletter - afhængig af kobling og model risler det.

Mvh Troels
ok er det et problem såfremt det er afløbet? Det er opstået i forbindelse med renovering af badeværelset som ligger på 1. sal. Blev færdig på et par uger siden.

I stueetagen er kun toliet skiftet (samme model) - her er der ikke lavet nogen yderlig renovering af badeværelset. Og her risler det ikke..

Lmchm
Det er ikke noget problem. Tror faktisk det risler ved rigtig mange toiletter, det er bare ikke alle steder man kan høre det.
I stueetagen er afløbet sikkert støbt fast i gulvet og det stopper lyden. Hvorimod kan det på 1. Sal høres igennem rørene.
Hvis du kan komme til afløbet nedefra kunne du måske lyddæmper med nogle af de selvklæbende måtter man bruger til biler. Ved så ikke om det skal være skummåtter eller bitumen. Måske i virkeligheden en kombination.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ok, giver mening - synes dog det er lidt utroligt at en lille kop vand, der langsomt hældes i kummen giver en risle-lyd enten fra cisterne eller afløb - umiddelbart som I siger nok afløbet.

I er med på, at det ikke har at gøre med træk-slip funktionen? Altså det er ikke når man trækker ud.. men når fruen sidder på toilettet eller hvis der hældes lidt vand i ?  Når man stopper med at hælde noget i, så stopper lyden.  

Lmchm
Er helt med på hvad du mener. Det må være noget med udformningen af afløbet. Der må være en kant eller noget.
Vand i en bæk risler jo også kun fordi der er sten, rødder eller andet der forstyrrer vandets frie løb.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
Ok. Rislen er ok. Det kan jeg leve med. Ville bare være sikker på at alt var ok da vi netop har overstået badeværelsesrenovering. Hvis rislen var tegn på et problem vil jeg tage fat i vvs’en som har lavet afløb og monteret toilet mv. 

Lmchm
Jeg fik lige lidt ikke beskidte med en smule støvede tanker.  
Ring til VVS og klag over det. Og så må han jo høre efter medens fruen demonstrerer det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis