Fjerne bjælkelag i 1,5 plans hus

Hejsa
Jeg har fået en ide, og det er at åbne et 1,5 plans hus helt op til kip, altså fjerne bjælkelaget. Dette af arkitektoniske årsager.

Jeg er med på ulemperne:
Risiko for dårlig akustik
Mindre kvm
Varmen stiger til vejrs

Jeg er også med på at der skal nogle trækstænger ind som erstatning for bjælkelaget, da spærene ellers ikke har noget til at tage den horisontale kraft.

Se billede for inspiration.

Er der nogle som har udført ovenstående og med hvilke resultat, og har erfaringer med at eftermontere trækstængerne?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set det gjort hvor man bare fritlagde bjælkelaget en ganske fornuftig og pæn løsning. Eventuelt kunne man bygge op til hanebåndet og måske sænke det ned eller sætte et ekstra ind og derved undgå trækstænger.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis