Hejsa
Jeg har fået en ide, og det er at åbne et 1,5 plans hus helt op til kip, altså fjerne bjælkelaget. Dette af arkitektoniske årsager.
Jeg er med på ulemperne:
Risiko for dårlig akustik
Mindre kvm
Varmen stiger til vejrs
Jeg er også med på at der skal nogle trækstænger ind som erstatning for bjælkelaget, da spærene ellers ikke har noget til at tage den horisontale kraft.
Se billede for inspiration.
Er der nogle som har udført ovenstående og med hvilke resultat, og har erfaringer med at eftermontere trækstængerne?