Tilslutning af vand til nyt væghængt toilet

Hej med jer
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at få en forklaring på hvordan jeg tackler dette bedst
Ud fra min væg stikker dette pex-rør med vandtilførsel. 

Det skal jeg så have igennem en Grohe Pex-tilslutning som sættes ind i cisternen.

Men der følger en hane med til toiletter der skal sluttes til inde i cisternenhvordan gør jeg dette?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit PEX rør ser ud til at være for kort og komme ud af væggen et uheldigt sted.
Jeg vedhæfter en anvisning, som godt nok hører til et andet fabrikat, men det ser ud til at tilslutningen er ens. Du skal føre dit rør ind i cisternen og slutte til der. Det er grunden til, at røret ser ud til at være for kort. Hvis du kan komme til samlingen, efter der er beklædt med fliser, kan du lave en samling med en bøjning/vinkel og dermed redde situationen. Der skal ikke være en afspæringsventil i installationen, den er indbygget i ventilen i cisternen
 

fase
Der er mere rør end hvad man kan se på første billede, så jeg regner med den er lang nok til at kunne gå ind i cisternen.
​Hanen følger med cisternen. Jeg har taget et billede af instruktionsmanualen med hanen og pex tilslutningen.
​For mig ser det ud til hanen skal gå ind i pex tilslutningen, men det er gevindet rundt om hanen der forvirrer mig, for der er ikke gevind i tilslutningen.

Nu har du skjult billede 1 og 2, så man ikke kan se, hvad der skjuler sig under ventilen og tilslutningen. Har du kikket på anvisningen til Gerberit?

fase
Ja. Men den fra Geberit er ikke magen til den her fra Grohe. Her er der en hane der skal tilsluttes

​Jeg har vedhæftet billedet af hele siden, men jeg vil ikke mene der er noget skjult der

som jeg ser det skal jeg bruge en Pex overgangsmuffe til hanen som sættes imellem hane og pex tilslutningsstykke

På billede 2 er vist noget, som skal sættes ind i en del, som hører til i cisternen. Selve PEX tilslutningen begynder tilsyneladende ved billede 3.

fase
Fik du løst det her problem for jeg står med samme udfordring :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis