Udskiftning af gulvvarme styring - kan man "bare" skifte mærke???

Jeg har et Wisbo Genius (Uponor) gulvvarme system fra 2005. Nu er rumtermostaten gået i stykker, og den kan selvfølgelig ikke fåes mere. Jeg kan se, at man kan købe et nyt Uponor system med kontrolenhed, telestater og termostater.
Mit spørgsmål er, om man "bare" kan skifte til et andet system som eksempelvis Wavin? Vil telestaterne fra et andet mærke mon kunne skures på ventilerne stedet for de eksisterende Wisbo telestater? Så man kunne købe Wavin kontrolenhed, termostat og telestat?

På forhånd tak for hjælpen

Frank

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel husket at sætte ny batteri i termostat
Der findes forskellige overgange så det MÅSKE kan lade sig gøre. Men du kan se hvilken spænding dine telestater kører med, og så købe kontrolenhed for samme spænding.
Jeg kan se at Wirsbo genius har 24 v spænding til telestarter, så din nye styring skal også komme med 24 V så kan du GENBRUGE de samme telestater.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar Erik,

Jo der er masser af liv i displayet på den gamle, men den reagerer ikke på noget, og sender heller ikke. Og når jeg tager batteriet ud og indsætter det igen, så er det altid noget forskelligt der står i displayet. Nogle gange står det og løber, som om det går gennem alle pixels.

Du sætter naturligvis ny batteri i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis