Hjælp/værktøj til at finde trækonstruktion bag sporplader

Hejsa

Jeg er ved at skrue nogle klemlister op udenpå en gavl, som I forvejen er beklædt med sporplader.
Jeg havde en idé om at jeg kunne finde den underliggende konstruktion, ved at skrue omtrentligt der hvor sømmene sad, men det holder åbenbart ikke alle steder.
Jeg har en slags detektor, fra Harald Nyborg (billigt skrammel) som ikke kan klare opgaven, da den bare ser sporplader som værende træ..

Har I gode tips, eller evt. Erfaring med en bedre multidetektor, der måske kan bruges?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare lytte dig frem ?
Hvis du banker stille med en hammer, kan du dels lytte og dels mærke om der er noget bagved at slå på.
Det er en ret tydelig forskel på lyden om det er massivt eller hult.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gå op på loftet, og mål dem ud. eller skrue en skrue igennem indefra så den kan ses uden på. Tegn en ring omkring dem før de skrues tilbage.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Godt tænkt Erik 🙂

Jeg har bare det issue, at 1.salen er beboelse, og gavlen er udvendigt efterisoleret(for år tilbage) så jeg kan ikke se den yderste del af konstruktionen..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja jeg var godt klar over at det var en fifty fifty chance
Så må du jo prøve dig frem i forhold til de søm du kan se udvendig. Der er sikkert et system i det med en bestemt afstand og retning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis