Koble to ledninger sammen humseper 647 21-03-2020 12:14 HejJeg er ved at lægge kabel til en plæneklipper. Nu skal jeg koble nogle af ledningerne sammen. Jeg har købt en pakke pressemuffer. kan de bruges, og hvordan gøres det? Jeg har ikke nogen speciel tang. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
AskH. 1414 2860 21-03-2020 12:35 Jeg tvivler på at ledningen til din robot plæneklipper er 1,5mm2 eller større så nej.De steder hvor jeg har haft brug for det er kablet til min robot plæneklipper samlet med nogle fedtmuffer der kom med. Man kan købe dem i sæt diverse steder fx https://www.roboteksperten.dk/produkt/grouw-samlemuffer-6-stk/?gclid=Cj0KCQjw9tbzBRDVARIsAMBplx8NHRIpI29rdE0Piolfn9VoIVD9QIwis3wiSjkpGnOQ4yJVJlbvkHUaAtwREALw_wcBDe presses sammen med en helt normal papegøjetang og fedtet indeni isolerer mod fugt Ask
Søren O 7971 7000 21-03-2020 14:10 De samlemuffer du har købt er ellers rigtig gode muffer. Du burde måske nok have købt den orange model, der er til lidt tyndere ledning. Det rigtige er selvfølgelig den rigtige tang, men til nød må en vandpumpetang kunne bruges. Du skal klemme muffen helt inderst inde i tangen så du presser max. Herefter skal plastikken varmes med lighter eller varmepistol, hvilket giver en helt tæt samling.Jeg vil vove den påstand at disse samlemuffer er mere stabile end de "originale" samlemuffer. Søren O
ev elmand 30539 7480 21-03-2020 14:54 Kan det lykkes for dig at få de 2 af isolerede ender til at gå forbi hinanden ( ligge dobbelt) så passer mufferne sikkert perfekt. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
karl smart 2276 2600/2700 21-03-2020 17:09 Jeg lodder mine ledninger sammen med krympemuffe over , når uheldet har været ude og styre ledningen til robotten er blevet klippet over, til at finde hvor brudet er bruger jeg en lille transistorradio som hyler når den bliver lagt oven på ledningen som udsender en højfrekvens ,og så er det bare med at starte fra en ende , når hyletonen ophører har man fundet fejlen . , og man kan grave ledningen op og lodde den sammen . Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......