Grunding inden fuldspartling?

Hej allesammen 😊
SĂ„dan en papirnusser som mig har lige brug for et par gode rĂ„d!  
1. Jeg har fjernet alt det gamle savsmuldstapet fra vores betonvĂŠgge, og skal nu til at kaste mig ud i at fuldspartle. Skal den rĂ„ betonvĂŠg grundes med noget fĂžrst? Evt forankringsgrunder? 2. Jeg har en dyb samling mellem hhv en beton plade og en gasbeton plade. Hvad anbefaler i at jeg fylder den/spartler den ud med? Og skal denne samling ligeledes grundes inden? PĂ„ forhĂ„nd tak for hjĂŠlpen 😊

Mvh Camilla
6 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen pÄ lds
Sandspartel er rigtig god til at vedhÊfte, sÄ der er normalt ikke behov for forankrings grunder forinden. Du kan fylde smÄ revner med sandspartel, men ikke i dybere lag ad gangen end 4 mm Og det skal vÊre helt tÞrt fÞr nÊste lag. Grov sandspartel synker ikke sÄ meget under tÞrring og det kunne nemt vÊre at det er den overflade du Þnsker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sandspartel = mellem spartel og grov spartling, aldrig den billige finspartel. Det svinder ind, ogsÄ nÄr man har slebet det og overmaler med noget vandbaseret.

StÞrre revner kan med fordel udfyldes med eks. polyfylla gips eller andet gips. Ikke revnen mellem 2 typer byggemateriale, her vil jeg aldrig give et bud, hvis det skal stÄ rÄt, det vil ALTID revne i samlingen. Der er derfor man har armerings vÊv i glasvÊv. Hvis hvis vÊggen skal stÄ helt glat, i papirvÊv, begge typer findes forgrundet, kan godt betale sig. VÊvgrunder er mÞg dyrt, og det suger som en i h.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke kĂžbe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
IndkĂžbstip: FĂ„ 20% rabat pĂ„ spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Planen er at jeg fylder huller og revner ud, dernĂŠst fuldspartler og sĂ„ skal der filt pĂ„ efterfĂžlgende. Det var nemlig ogsĂ„ de to forskellige materialer der bekymrer mig lidt i forhold til hvad der er bedst at spartle ud med. Det skal lige siges, at det ikke er en revne eller anden skade, men den naturlige brede rille der er i samlingen mellem de to betonplader - hvis det har nogen betydning 😊

Mvh Camilla
StÞrre huller = polyfilla, sÄ kommer du hurtigt videre. Jeg har oplevet tykke lag af mellemspartel der bare ikke ville tÞrre. Efter en uge krattede jeg det ud og fyldte med polyfilla. Til sidst spartel med mellemspartel, sÄ microdispencer (det blÄ vand) klister og glasfilt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke kĂžbe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tusinde tak for hjélpen - Det prþver jeg 😊

Mvh Camilla
Hvis der skal filt pĂ„ ville jeg ikke vĂŠre bekymret for materialeovergangen. Bare sĂžrg for at den bliver fyldt sĂ„ der er en plan flade til filten 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
IndkĂžbstip: FĂ„ 20% rabat pĂ„ spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor pÄ LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor pÄ Lav-det-selv.

FÄ sÊrlig rabat pÄ maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se ogsÄ