Brænde i stammer

Hej, jeg har prøvet at finde nogle stammer som bliver leveret i hele vognlæs, men kan simpelthen ikke finde noget. Nogle som ved hvor jeg kan købe hele vognlæs. Søger helst bøg, eg og ask. Tak på forhånd
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Naturstyrelsen kunne være en mulighed
https://braendebutik.nst.dk/oversigt

Bemærk de sælger træet i Kubikmeter Fast Masse (KFM). Altså ren træmasse uden luft.
Når du køber 1 Kubikmeter Fast Masse brænde får du ca. 1,4 – 1,7 rummeter håndstablet brænde.
Du skal selv hente på trailer eller hyre en vognmand til at levere det.
Normalt så køber man en stak i skoven og skal selv sørge for transport. Jeg køber typisk på naturstyrelsens hjemmeside eller privat og aftaler så med en vognmand at få det leveret. Det koster ca. 1500.- at få leveret et fuldt læs mener det er op til 30 rummeter. De sidste par år har jeg købt nogle mindre stakke typisk 5-10 fastmasse rummeter. Der foretrækker jeg at save stammerne i skoven og køre dem hjem på trailer og hugge brændet derhjemme.

Sådan et vognlæs fylder meget så hvis du bor på en villavej eller lign skal du lige tænke over du ikke spærrer gaden.

Hvis du vil hente i skoven selv kræver det lidt grej udover motorsav.
Da jeg fyrede med skovbrænde, købte jeg typisk x-antal træer på roden hos en privat skovsejer, og så lejede jeg en stor container hos en lokal vognmand - billigere kan det næsten ikke gøres.
Ps. Når man googler brænde er der da masser som sælger og lev i både 1 og 3 m stammer rundt omkring i landet. 
De fleste steder i statsskovene, er stablerne nummererede. Det gør det nemt at byde. Mange af stablerne indeholder desuden stammer der kan udnyttes til gavntræ som kan billiggøre mange projekter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis