Lyd Isolering af ventilationsanlæg i lejlighed

Hej jeg bor i en lejlighed fra 2019 hvor der er et ventilations anlæg placeret i et skab i vores bryggers.
der har en lav men ret irreteterende summe lyd.
den sidder inde i et skab med ca 50 cm til væggene af skabbet.
er der nogle der har erfaringer med at lys isolere et skab?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med disse som klæbes på de indvendige flader i skabet:

Link

Der skal fuld dækning af fladerne til, hvis det skal have en effekt. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 19-03-2020 19:35:59

Prøv med disse som klæbes på de indvendige flader i skabet:

Link

Der skal fuld dækning af fladerne til, hvis det skal have en effekt.

 jeg havde kiggede på sådan noget æggebakke skum men ville de havde en effekt? https://www.disconetto.dk/shop/aeggebakke-skum-til-144784p.html?gclid=CjwKCAjwsMzzBRACEiwAx4lLG7O7h2OCG7lVjhZwV1vpzFx5moZW4s2QEcgTD2oxjZiOOAayIWlgTBoClaQQAvD_BwE 


Ja det er det samme, på nær de ikke er selvklæbende.
Men så kan du lime dem fast med en PU lim. 

Elektronikteknikeren
De æggebakke fiduser er beregnet til at optage stød i flight cases, og vil da tage lidt lyd, men de er ikke beregnet til lydisolering ligesom dem der er link til ved Gregeren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis