Styrolit S60 30mm som gulvunderlag?

Jeg påtænker, for at isolere fornuftigt i kælderen uden at tage for meget lofthøjde, at bruge en Styrolit plade på 30mm som underlag på klinker. Herover skal lægges laminat gulv.
Tænker I, at det vil være tilstrækkeligt trykfast eller vil et andet produkt være bedre - både isoleringsmæssigt og rent funktionelt?
Og tænker I, at der vil være markant forskel på, om jeg lægger 30mm kontra 20mm kontra 10mm?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej FeuerDK. Jeg ved det er en gammel tråd, men jeg er nysgerrig: Hvad gjorde du i din kælder og endte det tilfredsstillende?

Mvh. AllanE
Hej Allan.

Jeg lagde 20mm styrolit ovenpå klinkerne med en dampspærre imellem i den første del af kælderen, der blev færdig. Det isolerer ganske fint og gulvet er behageligt at gå på. Men trykfast er det ikke.
Gulvet går fra hinanden, når der ligger gulvsamlinger over styrolit samlinger. Så det er ikke en god løsning i forhold til den del.

Har i resten af kælderen brugt logoclic træfiber gulv underlag.
Det er en klart bedre løsning.
Det er trykfast og lader til at isolere mindst lige så godt som styrolit på 20mm. Gulvet det er brugt på er uisoleret, men er fortsat ikke koldt at gå på.

Så når tiden er til det skal jeg have gulvet op i den første del af kælderen, så underlaget kan blive skiftet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis