Udendørs vandhane virker ikke

Hej

Der kommer ikke vand ud når jeg tænder for vandhanen. Umiddelbart er der ingen steder hvor man kan tænde for vandet langs røret da det går ned i jorden.

Har I et forslag?

På forhånd tak!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tjekke på indersiden af huset, eventuelt en kælder.
I vores hus sidder der en ventil i kælderen så man kan lukke for vandet i vinterperioden for at undgå frostsprængninger.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En udendørs hane som denne, skal være forsynet med en afspærringsventil et frostfrit sted, for at undgå frostsprængning. Der skal også være mulighed for at tømme vandrøret.

Søren O
Jeg kan ikke finde en afspærringsventil nogen steder. Vi har ikke kælder. Hvor skulle den ventil så sidde henne?

Hvis jeg skal give den en dask med en hammer hvor skal jeg så slå henne? På hanen eller rørene?
Der kan gå et rør ned i jorden ved din vandmåler, under vasken i baggang eller køkken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skru hanen af og se om der kommer vand. Så ved du ca. hvor du skal fejlsøge.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det vil være en rigtig dårlig ide at skrue hanen af uden at vide hvor man skal lukke. Men hoved-hanen ved vandmåler ville da være et oplagt sted at lukke inden man skruer den af. Så kan man åbne og se om der kommer vand

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-03-2022 08:52:54

Det vil være en rigtig dårlig ide at skrue hanen af uden at vide hvor man skal lukke. Men hoved-hanen ved vandmåler ville da være et oplagt sted at lukke inden man skruer den af. Så kan man åbne og se om der kommer vand

Kan der godt komme vand ud hvis hovedhanen er lukket da?

Nej, men tanken er at åbne langsomt for hovedhanen efter at have demonteret vandhanen, kommer der så vand ud af røret er der sikkert ingen problemer før det punkt. Ergo er fejlen i udendørshanen. Kommer der derimod ikke vand ud af røret med hovedhanen helt eller delvist åben, er fejlen i rørføringen. Eller fordi en hane indendørs er lukket. Hvor meget hovedhanen er åben kan kontrolleres ved f.eks. at åbne helt for en vandhane i f.eks. køkkenet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis