Armatur trækker koldt vand ind i varmt brugsvand

Hej LDS,

Kæresten har brokket sig over at vandet ikke kan blive varmt nok på vores "store" badeværelse længst fra varmtvandskilden (nyere redan varmeveksler). Efter at har prøvet en del måtte jeg har assistance fra en VVS'er. Han mente det var noget med pakningen/kontraventilen i bruseren (Børma blandningsbatteri). Eftersom han gik og hostede fik han lov at gå inden jeg nok helt havde forstået præcis hvad han havde skiftet (disse tider...).

Jeg synes dog ikke at det er blevet helt godt og lavede derefter en test. Når jeg skruer temperaturen over på helt koldt blandningsbatteriet på vores sekundære badeværelse kan vandet i det primære badeværelse bliver meget varmt (UDEN at tænde for vandet i sekundære). Hvis jeg skruer lidt op for det varme på regulatoren på sekundære (UDEN at tænde for vandet) bliver vandet i det primære koldere. Så jeg tænker at det sekundære badeværelses brusearmature også hiver koldt vand i det varme brugsvand og eventuelt en kontraventil der ikke lukker tæt?

Det eneste jeg lige så han skiftede var to røde pakninger, mens han sagde at der ikke var filtersi installeret på de oprindelige. Så jeg tænker det er noget ala der her han har sat på?

Jeg har mod på at fixe det sekundære armatur selv, men er det bare at skille det ad (vandet lukkes) og eventuelt skifte de pakninger?

Giv mig jeres best guess :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet om termostaten i blandingsbatteriet er kalket til og derfor bør skilles ad og afkalkes?

fase
S. Fabrin skrev den 19-03-2020 14:24:25

Har du overvejet om termostaten i blandingsbatteriet er kalket til og derfor bør skilles ad og afkalkes?

 God ide, det vil jeg da lige starte med at tjekke!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis