Vindskede i to lag af fibercement

Hej lds. Jeg skal skifte vindskeder. De er i to lag. Nederste lag sidder vist fast på tagets konstruktion, og øverste lag lapper ud over, så det kommer forbi tagstenen op til dækbrættet.
Hvordan udføres dette hvis det skal være med fibercement. 


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af med brættet over tagstenene. Monter et 3/4” brædt hvor øverste kant af vindskede skal være.monter nederste række fibercement på lister, så der er 9-10 mm op til øverste. Monter øverste med 30 mm overlap . Monter sternkapsler over brædt over fiber. Langs vindskede under sidste række sten lægger du en vandafvisende.se ICOPALS TEGNING


 

Det er lidt svært at se, men hvis du nøjes med 1 lag fibercement går det så ikke op under tagsten. Så er det ikke nødvendigt at gøre mere.
De nuværende vindskede brædder er delvis for at de kan nå at der er 2 .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input. Vidste ikke den form for vandafledningsskinne fandtes :)

jo den vil nå under, men det er cement tagsten som har nogle samlingsriller som ikke er kønne som afslutning. Og de er understrøget..

 

Uldal. Kan du uddybe lidt :)

 

Kan kapsler monteres direkte på fiber. Evt med liste bag?

 

Jeg beskrev et brædt bag øverste fiberbrædt for at få stabilitet og tykkelse nok til kapslen. Den kan du sømme/skrue kapslen fast i. PS kapsler fåes, mod betaling, i andre farver end alu. Jeg har selv sorte.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis