Lydisolering af etageadskillelse

Hej...

Vi er i gang med renovering, og jeg skal have lagt nyt gulv på første salen.
Jeg synes lyd fra første salen er ret tydelig fra stueetagen i dag.

Når jeg nu alligevel skal have gulvet op på første salen, kan I anbefale noget jeg kan gøre, for både at mindske trinlyd, og almindelig lyd generelt?

Af andre årsager hæver jeg gulvet med ca. 2-3 cm - giver det nogle muligheder for noget?
Jeg har lavet en snittegning af hvordan konstruktionen er i dag.

På forhånd tak :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have et lyddæmpende lag ml. Gulv på overetagen og bjælklaget. Det kan være undergulvsfilt, eller lydisolerede batts, hvis du alligevel vil hæve gulvet. 

Mvh Troels
Jeg har selv været turen igennem ifb. totalrenovering af 1. sal. Jeg kan kun sige, at du skal gøre (næsten) alt hvad du kan.
Jeg isolerede selv fuldt ud i hele mellemrummet + der kom et lag fermacell på. Jeg blev dog for nærig til at bruge gulv-fermacell (som vist er 20-24 mm?). Jeg lagde bare et lag almindelig fermacell for at få noget tyngde i gulvet. Ovenpå det gulvspånplader og så Wicanders akustikgulv. Jeg synes stadig trin er ret tydelige i stueetagen, men ingenting i forhold til før. Det lyder ikke så hult som det gjorde før.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også