2 lampeledninger i samme udtag

Jeg kan læse på forskellige forum at der er meget delte meninger omkring 2 lampeledninger i samme udtag.
Altså "sno" 2 blå til N og 2 brune til M1.

Hvad siger eksperterne her?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er lige efter bogen ingen problemer med det. husk at få begge ledninger i aflastningen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Som Rolius skriver: ingen problemer med et. De nye udtag har endda ekstra ring i dæksel der kan prikkes ud så der er mere plads. Eller en nedenud og en ud af siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nogen siger det er ulovligt. Så ja, delte meninger… tænkte på.. hvordan gør man hvis ens ledninger er gennemsigtige? Så ved man jo ikke hvad der skal snoes sammen? 
Farverne fra lamperne (eller mangel på samme) er ligegyldig. Du gør bare som om den ene er blå, og den anden er brun.

Søren O
Men mener når de skal forbindes .. altså 2 lamper i samme udtag … og så skal de 2 blå snoes i N og de 2 røde i M1… men ledningen er gennemsigtig ? Er det ligegyldig hvilke 2 jeg vælger at sno sammen i N og hvilke 2 jeg vælger at sno sammen i M1? 
asromadk skrev den 22-10-2022 19:04:58

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette en ny tråd - men så stod den her simpelthen øverst... 

Mit problem er lidt i samme familie. 

Jeg er ikke den store ekspert, men lidt basis lykkes jeg med til tider... Jeg skal have et sæt med to lamper (to ledninger) op i samme udtag, og problemet opstår da jeg ikke rigtig kan komme på anden måde at løse opgaven på end det som fremgår af billedet. 

1) ser det helt vanvittigt ud det jeg har præsteret. Har ikke sat på plads men der er strøm på begge nu. 
2)  Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg løser det her med at skulle "samle" ledningerne og det skaber en "overgang" som er mindre køn. Kan umuligt se at lade sig gøre på den anden side af dækslet, tænker også det er EL no-go, selv hvis jeg skulle kunne få mast alt derind... 
- er der en eller anden der har et sindssyg godt råd til at kunne lave et arrangement som giver mig noget der er pænere end et lille stykke ledning efterfulgt af en samling ?

 

 Mangler du ikke et lampeudtag? 

Line: Du skal bare forestille dig at den ene (gennemsigtige) ledning fra hver lampe er brun, og den anden er rød. Det er ligegyldigt om du bytter om på farverne.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis