Opbygning af udhus - tegninger hvor?

Findes der et sted, hvor man kan se forslag til opbygning af udhus?  Her tænker jeg på sokkelopbygning, evt vægge, tag osv - gode råd og ideer?  

Skal have lavet et hus der er ca 10x6meter med støbt sokkel og delvist murede vægge, ihvertfald forneden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Soklen er jo beton i en rende på muret blokke op til hvor væggen starter. Herefter er det bare stable mursten eller et blok produkt. Ovenpå dette ligges spær og så tagbeklædning. Vinduer og døre i eventuelt et beton gulv eller måske belægningssten. Det var i grove træk det der skal til. Har selv gjort det for 7 år siden

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ev elmand skrev den 18-03-2020 19:10:43

Husk at der skal være vindtrækbånd nede fra sokkel og op til tagkonstruktion.

 Det skal vel støbes ned med nogle ankre, og så trækkes op og skrues på spærene, ikke?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Habla.
Hvordan tænker du det skal opbygges? Materialer

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Bygningskonstruktør skrev den 18-03-2020 19:35:51

Hej Habla.
Hvordan tænker du det skal opbygges? Materialer

 På en måde som det nuværende, hvor den nederste del skal være muret og så muligvis eternit på øverste del for at gøre det så vedligeholdesfrit som muligt. Derudover bare et almindeligt eternittag som eksisterende med ca 30graders hældning.   Det eksisterende er ikke isoleret, og det kunne jeg godt tænke mig at få gjort - ikke så det bliver overisoleret, men bare så der kan holdes frostfrit, evt ved at opsætte et solpanel så der kommer lidt ventilation.  I grundplan er det bare firkantet. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis