Renovering/udskiftning af udhus - tilladelse?

Hej

Har planer om at fjerne mit eksisterende udhus og bygge et nyt på samme størrelse. huset er med støbt sokkel og nærmest en lille stald.  Vil det krævebyggetilladelse, hvis jeg nedriver det gamle, laver ny sokkel og bygger et nyt hus i samme størrelse og omrids - dog måske en anelse højere?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan teknisk forvaltning i din kommune svare 100 % præcist på.... vi andre kan kun have et bud da der kan være lokale restriktioner

mfrost skrev den 18-03-2020 16:25:58

det kan teknisk forvaltning i din kommune svare 100 % præcist på.... vi andre kan kun have et bud da der kan være lokale restriktioner

 Ja, det kan de sikkert, men måske nogen herinde har prøvet det??  Der ændres ikke på areal, kun gammelt væk og nyt op.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja der kræves at alle tilladelser skal søges. Altså landzone tilladelse til opførsel af nyt hus, bygge tilladelse til bygningen. Derudover skal der søges nedrivningstilladelse og miljø screening i den forbindelse. Når du er færdig skal det måles digitalt op og registreres.

Du kan godt snyde og bare gøre det, men hvis du låner til et nybygget skal du møllen igennem for at det registreres korrekt i din BBR altså som nyt hus

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 18-03-2020 18:34:57

Ja der kræves at alle tilladelser skal søges. Altså landzone tilladelse til opførsel af nyt hus, bygge tilladelse til bygningen. Derudover skal der søges nedrivningstilladelse og miljø screening i den forbindelse. Når du er færdig skal det måles digitalt op og registreres.

Du kan godt snyde og bare gøre det, men hvis du låner til et nybygget skal du møllen igennem for at det registreres korrekt i din BBR altså som nyt hus

 Aaarh, så voldsomt er det nok ikke. Det er ikke et beboelseshus vi snakker om. Det er et gammelt udhus med sokkel og hvor muren forneden er muret, mens det øverste er træbeklædning, som jeg vil renovere/udskifte til nyt og til samme areal, så tvivler på at jeg skal søge om tilladelse til alt det du nævner.  Jeg kan jo i princippet udskifte en del af huset ad gangen som led i renovering, og det kræver ikke alt det du nævner.  Bygningen står i forvejen på min BBR som udhus, så registreringen er der.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor spørger du - når du ikke vil følge anvisninger overhovedet  ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Natur skrev den 18-03-2020 19:23:59

Hvorfor spørger du - når du ikke vil følge anvisninger overhovedet  ?

 Spørger fordi det er nærmest umuligt at spørge den lokale teknisk forvaltning i øjeblikket pga få folk på arbejde.  

Vil gerne følge anvisning, men skal dælme ikke søge som om det var et nyt beboelseshus og have nedrivningstilladelse, miljøscreening osv.....det er ihvertfald overkill. 

Det er et udhus - er som sådan bare i tvivl om, om det kræver byggetilladelse eller om det ikke er nødvendigt, da det i forvejen er registreret på min BBR og der ændres ikke på areal osv - det bliver bare renoveret/udskiftet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så må du jo bare gøre som du synes - du gider jo ikke lytte...   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 18-03-2020 19:30:23

Så må du jo bare gøre som du synes - du gider jo ikke lytte...   

 Smut ud af min tråd fjols!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der gælder samme regler som ved beboelse. Det er spørgsmål om hvilket årstal for opførsel det skal stå i din BBR.

Hvis man skal rive en bygning ned skal der laves en miljøscrenning for at sikre at der ikke kommer noget forurenet materiale de forkerte steder. Der skal tages skrabe prøver af vægge og træ maling som tjekkes for farlige stoffer. Koster nok 5000 tænker jeg.

Jeg nåede og gøre mit før reglerne trådte i kraft men har hjulpet et par stykker med det siden da

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 18-03-2020 19:38:46

Der gælder samme regler som ved beboelse. Det er spørgsmål om hvilket årstal for opførsel det skal stå i din BBR.

Hvis man skal rive en bygning ned skal der laves en miljøscrenning for at sikre at der ikke kommer noget forurenet materiale de forkerte steder. Der skal tages skrabe prøver af vægge og træ maling som tjekkes for farlige stoffer. Koster nok 5000 tænker jeg.

Jeg nåede og gøre mit før reglerne trådte i kraft men har hjulpet et par stykker med det siden da

 Hvad så hvis du renoverer - hvis du fjerner træbeklædning, og støber nyt gulv mm - måske det eksisterende fundament kan genbruges delvist.  Eksisterende hus består udelukkende af betøn, kalket beton og træ. Det eneste miljøfarlige er det gamle eternittag, men det har jeg styr på.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også