Udskiftning af stik på symaskine

Hejsa
Jeg har en symaskine hvor foden er i stykker, det vil sige plastikkappen man træder på er gået i stykker. Pedalen virker, men skal have en blyant ned i den og trykke den fremad. Jeg har så en anden symaskine, hvor selve svinghjulet har sat sig fast, så den virker ikke. Maskinernes stikke er ikke ens, men mit spørgsmål lyder så, kan man tage stikket fra pedalen der er i stykker og sætte på ledningen med pedalen der er hel? Alternativt råd til at løse problemet med svinghjulet. 😉
Det er disse stik jeg gerne vil skifte om.
God dag derude
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I forhold til maskinen, som har sat sig fast. Har den maskine ikke været brugt I mange år, så den måske har rustet sig lidt fast? Normalt kan man altid få gang I sådanne gamle maskiner igen. Men de skal helst være før 1975 og således før fabrikanter begyndte at komme skrøbelige plasticdele I maskinerne.

Ja, du kan sandsynligvis bytte pedalerne ud som vist på vedlagte foto. Og efterfølgende skal terminalklemmer isoleres med en boks udenom eller på anden måde. Men lad en person der har lidt forstand på el gøre det. Og efterfølgende vil resultatet ikke nødvendigvis være helt efter elektriske forskrifter, med mindre en el-fagmand gør det. Så pas på!

Den er ikke rustet fast, jeg sad og syede på maskinen, da den begyndte at sy langsommere, for så til sidst at sidde helt fast. Nu kan jeg rokke meget lidt med den frem og tilbage men ikke få nålen op.
Tak for svaret, jeg tror jeg lever med at bruge en blyant foreløbig. 🤩
Det tyder lidt på, at noget tråd sætter sig fast et sted. Nu ved jeg ikke hvor meget du har prøvet at sy på maskine før. Om du er helt nybegynder, så kan det være godt at se lidt youtube videoer, eller få lidt hjælp fra en mere erfaren, for lige at komme igang.

Jeg fik ikke lagt foto ved før:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis