Sluk for vand

Så jeg har besluttet mig for at renovere mit badeværelse en smule her i corona-ferien.
Men er stødt på et mindre problem.

Skal ha' lukket for vandet på vandhanen inden jeg kan skifte den ud. Men som man kan se på billederne, mangler der en ventil på det varme rør og har prøvet selv at dreje den med en tang - men der sker ingenting. Plus, når jeg drejer den kolde ventil helt om - kommer der stadig denne mængde vand ud.

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvor det er meningen jeg skal slukke for det varme (til venstre)?

Mange tak på forhånd.

- Deadnerd
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS! Jeg har lige flyttet din tråd til gruppen "Lav-hus". Der er større chance for at få svar.

God arbejdslyst med dit projekt.

Mvh. AllanE
Luk på hovedhanen. Dine små kugleventiler er alligevel færdige og udskiftningsparate.

Køb nogle i en god kvalitet fra TA. Evt med større greb på, hvis de ikke sidder synligt. 

Elektronikteknikeren
Tusind tak for svarene.

Jeg fulgte jeres anbefaling og lukkede for hovedhanen, smuttede i jem&fix og købte nogle nye kuglehaner.

Det virkede som en drøm.

- Deadnerd
De er så ikke bedre kvalitet end de gamle, men de virker da medens de er forholdsvis nye.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det vil være godt at "motionere" alle afspæringsventiler i boligen mindst 1 gang årligt. Det modvirker at ventilerne "gror fast".

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis