Vi har demonteret de to radiatorer i stueplan, så jeg kan ikke udlufte på systemets højeste punkt, som jeg ellers er fortalt, man skal.
Jeg har derimod udluftet i kælderen på ventilen, der sidder der. Og der kommer kun vand ud, ingen vislen eller andet, der kunne indikere luft i systemet.
Grundfos pumpen med den røde sensor, går jeg ud fra er brugsvand. Røret er brandvarmt og ikke til at holde på. Fyret siger at brugsvand er sat til 58 grader. Pumpe står på auto.
Jeg formoder, at kobberrøret der går op i termostaten lige før gulvvarmeshunten er vandtilgangen til gulvvarmen? Pumpen står på 2 ud af 4.
Den røde ventil der sidder til venstre for termostaten, formoder jeg, kan åbne og lukke for vandtilførslen til de få radiatorer, vi har i huset. Når jeg følger rørene under loftet, virker det i hvert fald, som om de fører til radiatorerne.
Hvis ventilen er placeret på den side af gulvvarmen og rørene til radiatorer er placeret, som jeg har ræsonneret mig frem til. Kører det så reelt på samme system? Og vil jeg så opleve det problem, med en radiator der kun varmer minimalt men ellers virker til at fungere?