Hej alle
Vi har et lille problem med fugt kommende udefra samt fugt fra kuldebro ved vores kælder nedgang. Følgegenerne har skimmel på væggen, væggene drev med vand samt pudsning faldt af. Der var brugt Skalcem samt en ikke diffusionsåben maling.
Vi påtænker os at sætte Skamowall 50mm plader op på indersiden for at modvirke den kuldebro der kommer fra den varmeluft fra huset.
Muren er ikke helt lige så vi skal udjævne den inden der kommer skamowall plader op der. Jeg har følgende spørgsmål?
- Hvilken slags mørtel/spartel skal vi bruge til spartlingen af kældermuren?
- Hvordan skal vi lave overgangen mellem Skamowall pladerne og kældertrappen som er af træ?
- Hvilken maling skal vi bruge når vi er færdig med sætte pladerne op samt spartling?
Venlig hilsen
Nybegynder112