Udfordringer med Randfundament til Garage grundet højt grundvand

Jeg er igang med at bygge en ny isoleret garage. i den forbindelse skal jeg til at støbe et randfundament.
Da jeg startede med at grave opdagede jeg til min skræk at grundvandet står ca 50 cm under jordoverfladen. Hvilket betyder jeg ikke kan grave dybt uden at vandet bare trækker sandet/ jorden fra siderne ned og randen bliver gradvist bredere og bredere. Derfor har jeg 3 spørgsmål :

1 Jeg tænker jeg må lave et skelet til støbningen, men kan ikke finde noget info omkring hvordan dette udføres, nogen der har link til dette ? 

2 Kan støbeplade i krydsfiner godt ståle at stå i vand til knæene ?

3 Beton firmaet nævner at jeg må pumpe vandet væk når de kommer med den færdig mixede beton, hvordan hulen gør jeg det ?

Med venlig hilsen

Peter 


Peter Stokkebroe 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. google "fundament forskalling"
2. ja
3. dykpumpe

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis