Jeg er igang med at bygge en ny isoleret garage. i den forbindelse skal jeg til at støbe et randfundament.
Da jeg startede med at grave opdagede jeg til min skræk at grundvandet står ca 50 cm under jordoverfladen. Hvilket betyder jeg ikke kan grave dybt uden at vandet bare trækker sandet/ jorden fra siderne ned og randen bliver gradvist bredere og bredere. Derfor har jeg 3 spørgsmål :
1 Jeg tænker jeg må lave et skelet til støbningen, men kan ikke finde noget info omkring hvordan dette udføres, nogen der har link til dette ?
2 Kan støbeplade i krydsfiner godt ståle at stå i vand til knæene ?
3 Beton firmaet nævner at jeg må pumpe vandet væk når de kommer med den færdig mixede beton, hvordan hulen gør jeg det ?
Med venlig hilsen
Peter
Peter Stokkebroe