Skimmelsvamp på badeværelse

Hej,
Jeg har et lille badeværelse hvor jeg har konstateret at der er skimmel ved vinduet. Jeg har svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre, da jeg har et lille vindue åbent det meste af tiden. Og underligt nok er det også der skimlen ser ud til at være. Nogle ideer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en rigtig dårlig ide at have et vindue lidt åbent hele tiden. Med den fugtige vinter vi lige har haft, har der været masser af fugt, og med et vindue lidt åben vil den relavative fugtprocent være meget høj, når samtidig temperaturen er lav.
Luk vinduet og sørg for opvarmning og luft kortvarigt ordentligt ud når der er behov.

Søren O
når du lufter ud hele tiden så nedkøler du nogen af de indvendige bygnigsdele og når så varm og fugtig luft rammer disse så vil det kondesre og danne grobund for skimmel

Det forklarer en hel del - tak!
du kunne hvis det er muligt søtte en ventilator op som kan køre efter fugtigheden i rummet. Alternativt laver bla DUKA nogle genvindingsanlæg der trækker frisk luft ind og puster ud hver 70 sec og bruger varmen indefra til at varme den udvendige luft med. Det virker. Det der er vigtigt er at din temperatur ikke kommer under 14 grader samt luftfugtigheden ikke over 70%.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis