Maling af skum-stuk?

Jeg skal opsætte en gang skum-stuk.
Lofter er malet med lofthvidt.
Væggene skal tapetseres med miljø-væv, og males hvide bagefter, med en højere glans end lofthvidt.
Af hensyn til monterings tidspunktet, er jeg i tvivl om stukken skal have lofthvidt eller væghvid.
Jeg mener lofthvds, da den er mattere end vægfarven - og dermed bedre skjuler evt. "bølger/ujævnheder", mens resten af familien mener stukken skal have vægfarve.
Hvad er jeres holdning?

Træd ikke på mine ledninger :o)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville give den samme farve som loftet. Forestil dig hvis væggen nu havde været mørkeblå, skulle stukken så være blå, eller hvid ligesom loftet? 
Hos mig er stuk af en helt anden farve end vægge og loft. Lofter er hvide og vægge er hvide med en grønlig skær. Stuk ( ca. 15 cm høj ) er så sart græsgrøn.
Jeg kan rigtig godt lide at man tydelig kan se hvor loft / vægge slutter / begynder. Hvis det er hvidt i hvidt så mister man lidt rum fornemmelse

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Tak for jeres input. Må “lægge arm” med junior. 😄

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det endte med lofthvid, med lavt glanstal. Jeg troede man kunne rulle det på med en 5 cm. Skumrulle, men en pensel gjorde det pænest.
Efter 2 lag er det kun et par samlinger som kan “anes”, dem napper jeg efter flytningen. 😊 

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også